Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Vad kul att få se film på en Rubin-unge!
Jag tänkte använda honom till mitt sto i år.

Min egen 11-a Celia har börjat hoppa över saker. Stalltrösklar, rosrabatter, vattenslangar och även en slana till lösdriften på ett par dm. Det var ju tänkt att hon skulle bli krumelurhäst:D

Ja visst är min lille raring fin! :love:
Än är han inte ljus runt ögonen, få se om han fortsätter vara fux eller tänker bli vit!

*kl*

Jag fick order att kika in här. :) Min lilla Romino mår bra, han och mamma är hos hingsten så jag har inga nya bilder på honom tyvärr. Jag lägger in så fort jag har det.

Tack så mycket alla :) Är verkligen supernöjd med lilla prinsessan! Ska bli väldigt spännande att följa henne. Ska även på henne bli intressant och se vad hon blir för färg.. Tror på skimmel.

Har inte varit inne och kikat här, har en 12 v kattbebis hemma oxå så det är full rulle ;) Fölis står dock i tryggt förvar hos uppfödaren men när man var där vill man ju bara plocka med henne hem.... :love: Köpte ju henne redan för 1½ år sedan, eller ja, då började planeringen så det känns lite overkligt att få träffa henne nu. :D

Kram på er!

*kl*
Bilder på årets föl e Cohiba - Mr Eubanks**, det blev ett litet sto som än så länge är namnlös.
32483885.jpg

32483886.jpg

Kul! hur ser mamma ut? Vad har shooting star förbättrat? Försämrat? Bamora åker imorgon på morgonen för att betäckas med honom :)

Barona är en exteriört mkt fin häst på typ, hhb men inte lika bra ben. Galoppen är hennes bästa gångart, sen trav och sist skritt. Inte så hög, 160... Men det är famförallt hennes psyke som gör att jag väljer att avla på henne, coolare häst får man leta efter. Tuff på sitt sätt men tvekar aldrig inför nya saker.. och då bor jag på stor (bond)gård med entrepenadfirma (kossor, får, grävmaskin, lastbil, traktor, asfaltskross, färjetransporter) och hon äter morötter ur sambons hand när han sitter i maskinen genom dörren!!!!!
Reine har fått enormt långa ben, gångarter har jag inte sett mkt av ännu då han är kort i kroppen och inte får plats! Var 90 cm + när han föddes. Så jag väntar med spänning vad han kan visa.
Spontant tänkt är att han fått en fin sida.. väldigt jämn och fin. Dock ett utvinklat hö bak och genomtramp när han föddes men hade hovslagaren här igår och han sa att vi skulle vänta och kolla igen om 1 vecka då det verkar vara på väg åt rätt håll. Stackaren är ju bara 2 veckor på bilden! Inte undra på att det är lite snett och vint ibland efter att ha varit ihoptryckt i 11 månader :)

Fortsättning följer.. men jag tror att din kombo kommer bli bra! ;)

Bild på henne finns i tråden "om jag hade ditt avelssto"!!! Helbild och huvud, halsbild om du vill se...

Nu flyttar jag in här !!

13/6 föddes ett litet stoföl

Diva från Borgen
Fux med vita strån i pannan , troligtvis vita ben men vet inte hur pass höga?Eller så blir dom fuxfärgade men nertill är dom kritvita o hovarna är helt vita..
Blå ögon som jag hört kommer ändra sig, men hur snart ändrar dom sig isåfall?

Bildbombning
32479647.jpg

32479649.jpg

32479643.jpg

32479644.jpg

32479996.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 272
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka