Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

åhhh! Min cob har också broughton replica som farfar! :) Ska bli kul om det finns några likheter mellan dem när jag får ser lite äldre bilder sen, eller iaf närbilder :P Leia är en känslig individ som liter fullt på mig men är misstänksam mot nya människor. Hon är bara 2, så vi har bara tömkört lite, men misstänker att jag har en känslig racermaskin! Multitalang.

Måste bara berätta att det stoet som jag sålde dräktigt i höstas nu fölat! Hon fick en mörkbrun hingst e Sir Oldenburg, stjärn och tror något vitt på benen. Har bara sett "nyfödd" bild än så länge.

lånar knapp

Passar mina kallblod här?

Berra 2 veckor gammal, en kraftig bit.

5.jpg

Hans blivande kompis sto född 3/5

2.jpg

Full rulle på stoet, mamma får springa ikapp.:)

1-1.jpg

Tack! Ja, hon är riktigt fin, fast jag antar att jag är lite partisk :angel:

Jag var riktigt orolig för min lilla tjej ett tag men det är sååå skönt att de mår bra nu. Idag har det varit kanonväder så de har busat i hagen nästan hela dagen. Underbart att kunna ha dem ute!

Mvh JV

Stoet ser underbar ut! :love:

Jag kan inget om kallblodsstammar men blir ändå nyfiken på vilka hingstar som ligger bakom ett sådant litet underverk ;)

Vad roligt! Ja, hon är än så länge mkt lik sin far och den avkomma som hingstägaren hade e. Cadarn förra året är mkt lik min unge.
Min tjej kommer troligen få mammas färg och pappas tecken. Hur hon blir typmässigt återstår att se men än så länge ser hon långbent ut och med bra bogar. Korrekt i benen vilket är väldigt skönt. Hon är tuff och orädd, mkt social. Älskar kel och bus!

Blir spännande att jämföra våra sedan, du får gärna visa någon bild!

Här kommer en bild på min lilla nordsvensk, han föddes igår 08.45! Har inte fått något namn än, men jag kallar honom Gullet! Han är e.Ynar u. Ånita ue. Mustard.

Nyfödd:
DSC_0873.jpg

Några timmar gammal:
DSC_0915.jpg

Vår lille hingst kom den 4 maj. Tyvärr namnlös fortfarande men pigg och glad. Har helt fått idétorka vad gäller namnförslag!

2a859pt.jpg

Vilken fart det var på charmtrollet! Och vilket vackert huvud mamman hade!!

Gogo: Underbar teckning!

*kl*
Fjärilsviol (36) (e.Connaisseur u.Frida ue.Tip Top)
227532_10150169122355951_717330950_7272973_7313061_n.jpg

Flora Linnéa (36) (e.Bellagio - Topaasch - Don Primero - Tip Top)
226831_10150169111065951_717330950_7272873_2088951_n.jpg

Välkommen alla nya föl!

Nu har lillgrabben blivit en vecka. Ännu går han i rundkorallen med sin mamma men nu när han ser bättre och det börjar bli grönt i fölhagen så de lär få flytta över någon av de närmaste dagarna.

brownie21.jpg

Springer och rejsar som bara den.

brownie27.jpg

Eller sover...

brownie28.jpg

Fifty Beers Later -ett passande namn ;)

mvh Eva

Mamman heter Geisha och hennes tidigare föl har namn japansk anknytning. Vi skulle vilja fortsätta med det men det tog stopp.:)

Morgonutsläpp! :D
Jag har en känsla av att det kommer bli jobb med denna. Han är så otroligt tuff och orädd.

dcfxmo.jpg

vytowj.jpg

2isawd0.jpg

namnförslag: Fuji eller Fuji-san efter det heliga berget i Japan. Han har ju vit manke som kan symbolbolisera snön på toppen:)

Ja honom är det fart i!!! Han är en riktig buse och har redan bestämda åsikter om hur saker ska va! :D Men han är himla mysig samtidigt. Jag har en helbror som är två nu och dom är väldigt lika varandra både i utseende och sätt!
Jag har inte kommit på något namn än & tar gärna emot förslag! Pappan heter Ynar, mamman Ånita men har tilltalsnamnet Bella, helbror heter Ikaroz!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 233
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka