Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Underbara små fölisar ni har fått aliihopa! :laugh:

KL
Lägger in en kompis föl!

Sto född 30/4, e. Don Romantic - Briar - Bellini

Redan nu har hon en enormt härlig galopp, väldigt välbalanserad och luftig! :love: Svår att fånga på bild med mobilkamera dock... Mamman är förstagångare, bara fyra år gammal och superduktig!

32362693.jpg

32362694.jpg

32362695.jpg

Man blir ju så fölsjuk! Vill ha ut min nununununu! :love:

Grattis till din Sir Oldenburgare :laugh:

Själv sålde jag mitt sto som var dräktigt med SO, då jag kände att jag var tvungen att dra ner lite på hästantalet.

Ja, ibland måste man ju prioritera. Har du kontakt med den nya ägaren så du får veta hur SO-fölisen blev?

Absolut, det var ett jättefint föl, men:

Med den mamman? :eek:
Jag gillar egentligen inte ens halvblod som sådana, och jag som inget kan
ska väl egentligen inte heller uttala mig. Men den där mamman är nog
bland det vackraste jag sett!! Hon är säkert inte korrekt, rastypisk och
allt vad man nu ska döma skönhet och exteriör runt, men jag säger bara
oj vad vacker! :o :love:

Tack! Vi har haft henne sedan hon var åring så det är såklart våran ögonsten (och hon är faktiskt ganska korrekt och rastypisk också ;) om man utgår från gjorda bedömningar)

Kl

Här kommer lite nya bilder på min lilla prinsessa, Blingh Blingh:love:. Hon är nu 3 dygn gammal. E: Lingh U: Brindisi - Briar - Jaguar

Blingh4maj3.jpg

Blingh4maj2.jpg

Blingh4maj1.jpg

Grattis till den fina, måste ju bli en blivande dressyrstjärna med det namnet!:love: Spännande med en Lingh-avkomma!
Mammahästen ser superfin ut också

Verkligen jättefin fölunge!!:love:

Min röding är nu 2 veckor och 2dygn och ett riktigt litet monster!!:eek::angel:
Jag har ALDRIG varit med om en tuffare fölunge och faktum är att det är lite väl tidigt, han är ju så ung? Det andas Jazz om hela den här lille ungen på gott och ont:crazy:
Han är ganska skygg sedan födseln och vill inte att man tar på honom men senaste dagarna här har även visat smakprov på att försöka skrämmas. Nog för att han fått vara med om mkt i sitt hittills korta liv (syftar på trippen till Ulltuna) annars i övrigt har han behandlas likadant som alla andra fölungar. Så temperamentet har han i blodet.
Modern har ett toppen temperament ska tilläggas!

Här sussar han sött;)
230242_10150164958446344_563156343_6903941_471380_n.jpg

Ja du, den här gången lyckades jag hitta på ett namn själ utan din hjälp:). Är ganska nöjd med namnet själv faktiskt;). Kom på det tidigt och fölis hade nog fått heta det oavsett kön, men nu blev det ju en liten tjej.

Alla ni andra, tack för alla fina kommentarer. Hon är en liten prinsessa:love:, inte så stor, men det var ju det jag ville med hingstvalet till mitt sto som är ganska stor 174 cm. Lingh är ju inte så stor och har ganska mkt fullblod bak i stammen, verkar hittills som en perfekt match.

Oj vilken tur att både sto och föl klarat sig! Dom var fina båda två! :)

Garbo: Vilken härlig liten tjej med passande namn! :)

Jättefin Garbo!!!
Kul att få se de nya bilderna när hon "vecklat ut sig" lite mer i kroppen. Den spar du eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 227
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar