Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra hovisar är guld värda!
KL
Bebis är uppsvälld runt såret och vägrar stå på foten... Han har legat och sovit inatt på rätt sida (tacksamt nog) men nu när han står upp står han still med bakbenen och flyttar sig från hö till vattenhink med bara frambenen, blir spår som av en solfjäder i spånet. Han bajsar löst också, och är lite överdrivet lugn... Men på ett sätt är det ju bra att han står still! Jag trodde han skulle fara runt som en tornado... Han äter ändå med god aptit och gnäggar varje gång han hör att jag öppnar husdörren. Han har varit jättesnäll att spruta, rycker bara till lite. Står helt lugnt medan jag går runt honom och mockar också. Igår kväll hade han 37,9 och imorse 38,5 i temp. Fortfarande godkänt men nu får det inte gå upp nåt mer...
Håller fortsatt tummarna!
KL.
Min är riktigt dålig och helt ärligt vet jag inte om han kommer klara detta.
ingen feber, hosta snor och det värsta är en vinglig bakdel och en förvirrad häst. Så pass att han inte kan gå ut. Veterinären har tagit prover och bara att invänta svar men blir han värre med vingligheten blir det nödslakt.
Med dräktiga ston i stallet är vi också oroliga för abortvirus. Stallet är satt i karantän naturligtvis.
Är så ledsen
Håller fortsatt tummarna!
KL.
Min är riktigt dålig och helt ärligt vet jag inte om han kommer klara detta.
ingen feber, hosta snor och det värsta är en vinglig bakdel och en förvirrad häst. Så pass att han inte kan gå ut. Veterinären har tagit prover och bara att invänta svar men blir han värre med vingligheten blir det nödslakt.
Med dräktiga ston i stallet är vi också oroliga för abortvirus. Stallet är satt i karantän naturligtvis.
Är så ledsen
Kan du inte ringa djurambulans? Det brukar väl ingå i de flesta försäkringar? Jag hade nog försökt få honom till en bra klinik, men förstår att du inte vill köra han när stackarn inte står på benet... Men försök med djurambulans
Jo det är ju det jag har skrivit... Jag har ingen möjlighet att få iväg honom till klinik.