11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Hihi, ja jag noterade bara för vet att det då inte var några problem att hitta kulorna iaf, så hon kände efter och sa typ: "OJ! Ja du, han var riktigt välutvecklad redan." :D

Koronn växer också ganska jämnt ändå, även fast rumpan är några cm högre. Men som sagt tycker jag gott att han kan SLUTA växa nu ett tag. :p Fortsätter han såhär följer han nog inte storleksmönstret killarna emellan längre. :D

Han kan inte ha fått i sig Johannesört i hagen eller ngt? Jag har sett att Johannesörten frodas vid oss, och en förgiftningseffekt är ju just vinglighet.. Hoppas verkligen att det går att kurera din lille kille! Kan inte ens föreställa mig hur hemskt ledsen jag skulle bli om jag fick ta bort min egen skrutt.

Styrkekram (som jag hoppas inte ska behövas!)

Tittar in snabbt och lånar en knapp för meddela att jag nu flyttar ur denna tråd. Idag ringde en som kikat på Nessi och vi besiktar henne efter helgen. Så snart flyttar min lilla donna söderut i landet :( Mycket blandade känslor för detta men tyvärr har jag inte råd behålla alla man föder upp. Så då får de man får sålda flytta. Dessutom skulle det inte vara rätt hålla henne för är borta 4 dagar i veckan på jobb.

Åh vilken ångest jag fick när jag läste ditt inlägg igår kväll/natt. I all chock och bedrövelse när jag var hos honom i går glömde jag helt bort att kolla så att han drack/hade druckit. Han står ju 1,5 h bilfärd från mig så det är inte bara att slänga sig iväg... Tittade också på bilder vi tagit på honom och insåg att han tappat JÄTTEmycket i hull igen. Nu är han supertunn och ranglig utan tillstymmelse till överlinje. Tyckte han var lite smal igår, men när hela hästen bara hänger blev det inte fokus över.

Bestämde iaf att han ska köras till klinik så idag körde jag upp honom. Han var betydligt piggare idag, men fortfarande inte ok. På kliniken tyckte de att han var väldigt medtagen och mycket riktigt väldigt uttorkad. Han blev kvar där med dropp och smärtlindring. Blodproverna visade inget, inte heller träckprovet. Om han inte piggnar till på dropp som han ska stå med över natten ska hals och nacke röntgas.

På rörelsetesterna idag rör han benen "korrekt" även om han inte verkar ha helt koll på fötterna. Rättar också upp korrekt när benen ställd i kors. Han var dock överrörlig, dvs spände inte emot så mycket när de klämde och tryckte, tom tarmen var lite mindre "knipig" än normalt.

Han är dock en sådan goding i temperament, har knappt blivit hanterad på hela sommaren men följer snällt med ut ur hagen och på släpet. Låter veterinärerna klämma och känna och sticka fast man ser på honom att han tycker det är lite otäckt. Jag hoppas så att han "bara" är extremt matt och uttorkad (hur han nu kunnat bli det..?)

Ja, det skulle det kanske vara. Hans vita mule är alldeles rosa och sönderbränd. Ska kolla med veterinär imorgon om de kollat även sådant i de blodprover som tagits. Tack för tipset!

Sånt är lätt att missa i allt annat. :) Vad skönt ändå att han är på rätt ställe! :) Hoppas verkligen att han piggar på sig snabbt nu!

grattis! men förstår att du har blandade känslor inför det.. tycker själv det är jättesvårt att välja bort någon av mina, men som du säger så kan man inte samla dom på hög. Vad jag förstått så är du skärskilt fäst vid Nessi också? Så jag förstår dig verkligen.

fia_lisa
skönt att han är på klinik nu och hoppas ni finner vad som felas snart! Förstår din oro och håller fortsatt tummarna för er.:(

maja_kandi
Ska du behålla båda dina killar?:)

Jo Nessi är speciell. Hon föddes samma dag min mormor dog :( Samt första uppfödningen för mig.. Så blä. Men får se positivt. Hon får det bra.

Jo, det blir nog så... :) jag kommer hålla hårt i Kaptenen kan jag lova! Men Koronn känns egentligen för bra för mig... Men jag säljer honom inte till vem som helst utan bara om någon duktig seriös tävlingsryttare visar intresse. Antagligen blir han kvar tills efter treårstestet. Kommer iaf inte lägga ut nån annons.

Lite surt bara för jag blev nyligen erbjuden att köpa drömhästen, men det har jag inte plats för i dagsläget. :cool: :cry: hur gör du med dina? :)

Yttik: förstår verkligen de blandade känslorna... jag var själv i samma sits för två år sen, och precis som du blev jag tvungen att sälja min ögonsten och första uppfödning... men han hamnade också hos jättebra folk så såhär i efterhand känns det helt rätt. :)

Tabac: grattis på födelsedagen! :banana:

Börjar väl bli dax att presentera min -11 här!
En långbent dam med mkt. charm och vilja!
E: Heslegårds Rubin
Trodde ju självklart att vi skulle få en skm. till på gården med 2 skm. till föräldrar men så blev inte fallet..då hon har fått behålla sin mörkbruna päls.
Kommer som sina övriga syskon att bli stor då hon idag nästan mäter 160cm och är född i slutet på Juni.

Mabelle2.jpg

så fin!!!:love:välkommen!

..jag börjar verkliegn ändra min uppfattning om H-R, tycker sådär om hingsten men hans avkommor ser jättetjusiga ut!

maja_kandi förstår att du vill behålla dina, så fina pojkar! Jag hoppas kunna behålla båda unghästarna tills jag ser vad det blir av dom iaf och vem som passar mig bäst. De är så olika.. men jag älskar dom båda:love: Sedan får vi se hur det går med Zoleros skada.. hur han håller.

tabac grattis!:bump:

Vad är det för möderne?

(älskar Rubinhästar och hälsade på finingen:love: i lördags)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar