11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Är han röntgad igen sen första gången ? Hur såg det ut i så fall har han fyllt igen med brosk eller inte ?

Är han röntgad igen sen första gången ? Hur såg det ut i så fall har han fyllt igen med brosk eller inte ?

han kommer röntgas i höst i samband med att han skärs. Jag kommer begära att få bilderna på cd.

Men han har inte varit halt sedan skadan skedde :)

han kommer röntgas i höst i samband med att han skärs. Jag kommer begära att få bilderna på cd.

Men han har inte varit halt sedan skadan skedde :)

Då kommer du att vara nervös :cool:

Är ju klart positivt att han inte visat något då får man ju hoppas att han faktiskt har fyllt ut sig som han skall sen är det bara att hoppas att han inte fyller ut för mkt så att det stör leden, bara att hålla tummarna skall bli spännande att se hur resultatet blivit.

Ja det är spännande och nervöst! blandade känslor.

Jag vet inte om jag skrivit ut det tidigare men han har ju ett "ärr" över skadan där pälsen blivit som ett svart streck ( ser lustigt ut) så det indikerar ju på att skadan uppkommit av yttre påverkan iaf och ingen ärftlig defekt. Sedan hur har jag ingen aning om.

Spännande att höra hur det ser ut sen! När ska du iväg? Kul att han skötte sig så fint på longeringen också! :)

Grandezza: HAHA! :rofl: Det såg för roligt ut! :D

Urkella: Så söt! :love: Grattis till fina resultat på utställningen också!

KL
Jo hovis kom ju då som sagt i lördags kväll och kikade. Han förstod vad jag menade med att han såg ut att vara halt runt om, han gick som en kråka... Men det var två bölder - på båda fram. En ny som uppkommit av att han trampat på nånting, alltså en normal böld! Woho! Den var dock så pytteliten så hovis undrade hur i hela friden han kunde blivit så halt av den, men så fort det blivit hål på den såg man hur hela hästen slappnade av och vips kunde han stå på foten igen!
Andra fram var det den sista bölden som inte riktigt läkt ut så han öppnade upp den och spolade rent. Bakfötterna såg *peppar peppar* fina ut och i övrigt hade han ingen röta nånstans längre! :bump: Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu!

Här bara hällregnar det så hagarna blir kattskit. Lera och halt och ingen återväxt. :( Jag har precis pratat med min höleverantör som ska se till att jag får höet i augusti, för längre än så räcker INTE betet, det kan jag lova... Har en bal kvar sen ifjol som stått inne i stallet hela sommaren, så den kan jag stödfodra med innan det nya kommer, skönt att den av kvar iaf... SKITVÄDER! :mad:

33210650.jpg

Häre en bildpåvärldens finaste Marah =)
Hon va på utställning i helgen å fick jätte bra kritik å kom på delad 1 plats =)
Hon skötte sej super i alltå va sten cool hela tiden men hade i å för sej inte väntat mej annat av henne =) Hon e sååååå underbar..
Synd att man måste sälja henne bara :cry: kommer ej ha tid till henne sen =(

Åh vad fin hon är! :love: Så härligt tecknad också!

Vimsan: Vad fint med regnbågen där bakom!

KL
Koronn fick prova schabrak i hagen igår, han tyckte mest det var roligt att tugga på men han bryr sig verkligen ingenting om sånt som "kastas runt" och "smäller" över ryggen - så himla skönt! Tur han fick en så tacksam färg, spelar ingen roll vad jag köper så kommer det se snyggt ut ändå! :D

Kl.
Igår när jag kom till unghästbetet för den dagliga kollen så var lilla Magnus tvär halt bak =( Troligtvis en hovböld eller en rejäl vickning. Han står inne nu och vi väntar på hovis som ska få klämma lite. Jag klämde med hovtången men fick ingen reaktion. Han är så otroligt snäll att ha inne i stallet själv. Han såg så nöjd ut i morse när han bäddat ner sig i spånet ;)

här om dagen fick Camaro prova på att ha träns och det var såå lätt att tränsa honom :) han har ett så trevligt temprament min kille(den som köper honom får en underbar kompis)

Usch då! Inte kul med halta hästar! :crazy:

kl
Idag fick Koronn vaccin mot botulism, mest för att hamna på samma period som storebror, han var redan färdiggrundad och skulle inte haft nästa förrän i maj, men nu är de i samma sväng så det är lättare att hålla reda på. :)

*kl*
Rebel har lite problem med att bli accepterad av de andra som en i flocken :( De är inte elaka mot honom men när man kommer upp till dom så går han alltid själv i andra halvan. Hoppas att det ska bli bättre ed tiden. Detta har gjort att han är sjukt översocial när man kommer upp till hagen. Han kommer farande som ett skott när han ser en sedan följer han en som en skugga... även om man står och håller på med någon utav de andra :p

33215525.jpg

33215524.jpg

33215526.jpg

Väldigt fin! :) *kliar mig i huvudet* Vad är det för stam på henne, jag kommer inte ihåg?

pappan hennes e lewitzer å mamma arab korsning =)

I dag har även hennes bror Calle flyttat till sin nya ägare.. kommer bli såååå tomt utan honom.. älskade lilla häst :cry: de som e skönt e att de verkligen känns som att de e rätt hem för honom =)

kl
Här kommer en nytagen bild på Dahlia! Hon fick på sig flughuva idag, då ögonen har svullnat av alla hemska flugor:cry: Lite läskigt car det, men hon var sååå duktig ändå!!

14bu64x.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?