Sv: 11-orna version 2.0
Spännande att höra hur det ser ut sen! När ska du iväg? Kul att han skötte sig så fint på longeringen också!
Grandezza: HAHA!
Det såg för roligt ut!
Urkella: Så söt!
Grattis till fina resultat på utställningen också!
KL
Jo hovis kom ju då som sagt i lördags kväll och kikade. Han förstod vad jag menade med att han såg ut att vara halt runt om, han gick som en kråka... Men det var två bölder - på båda fram. En ny som uppkommit av att han trampat på nånting, alltså en normal böld! Woho! Den var dock så pytteliten så hovis undrade hur i hela friden han kunde blivit så halt av den, men så fort det blivit hål på den såg man hur hela hästen slappnade av och vips kunde han stå på foten igen!
Andra fram var det den sista bölden som inte riktigt läkt ut så han öppnade upp den och spolade rent. Bakfötterna såg *peppar peppar* fina ut och i övrigt hade han ingen röta nånstans längre!
Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu!
Här bara hällregnar det så hagarna blir kattskit. Lera och halt och ingen återväxt.
Jag har precis pratat med min höleverantör som ska se till att jag får höet i augusti, för längre än så räcker INTE betet, det kan jag lova... Har en bal kvar sen ifjol som stått inne i stallet hela sommaren, så den kan jag stödfodra med innan det nya kommer, skönt att den av kvar iaf... SKITVÄDER!