Sv: 11-orna version 2.0
Men fyyy! Vad hemskt!
Beklagar verkligen!
Koronn har ju bara åkt tre gånger, första gången fick vi lyfta/släpa in honom men dom andra gångerna har han gått rakt på och stått jättebra! Då har han ju bara åkt med mamma häst så det återstår att se hur det går att åka själv.
Han kommer få sällskap av nordisen första gångerna nu också och sen när storebror åkt lite mer får småttingarna åka tillsammans. Koronn kommer få följa med och löshoppa lite i vår.
Fram tills dess ska vi fixa en upphängning i finkan för att kunna hänga upp krubban så ska de få äta foder där senare. Nu börjar vårt bete tryta lite så det är snart dags... jäkla skitväder!
Kl
Vaknade av ett himla dundrande imorse, kikade ut och fick se en ensam förvirrad storebror i hagen alldeles själv. Jahapp! Hästjakt kl sex på morgonen, man vaknade ju verkligen till iaf. Ut och hämta grimmor och morötter och iväg längs infarten. Det var väldigt tydliga spår efter allt regn så inte speciellt svårt att se hur de sprungit.
Ute vid vägen hittade vi dem, nordisen fullt upptagen med att trycka i sig gräs, Koronn allmänt förvirrad. Killen mötte mig halvvägs fram och stoppade huvudet under armen som om han bad om ursäkt och bara ville komma hem igen.
På väg hem gick han så himla snällt, jag insåg att han är inne i en riktig snyggfas och kunde trots situationen inte sluta klappa och le. Haha, sambon tyckte jag var knäpp som gick där med ett stort flin från öra till öra.
Tillbaka i hagen fick de varsin morot och behöll grimmorna på för den händelse att de hittar på ofog igen idag när jag jobbar. Gjorde iordning stallet också så de kan ställas i skamvrån om det händer igen.