11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

kl

Vi filmade min lilleman igår, mycket underhållande:D Varför kan man liksom inte bara be dem "showa lite nu för kameran", hade varit smidigt:D Blev iaf en söt film som skickades iväg till spekulanter, men jag vet inte, hur mycket ser man av en ful, raggig åring på en film, de måste ju ses live så att man blir charmad.

Men du måste väl visa oss filmen också ;)

Jag vet hur man får dom att showa i hagen.
Det räcker att slänga in en röd pilatesboll plus lite vind, sen har man väldigt snygga hästar i hagen :angel:

Min är varken raggig eller ful just nu :love:

407500_182307605205800_793772993_n.jpg

Senast ändrad:

Nejmen vad kul, såg precis den där bilden på fejjan, vi har tydligen en gemensam bekant :laugh: Han är f.ö jättefin

:D Ha ha, världen är allt liten!
Det blir ju lätt samma bilder både här, på FB och bloggen ;)

Ja det blir ju lätt så :D

*kl*
Kan väl passa på att berätta senaste nytt från Chille. Vi har börjat promenera över till de andra grabbarna så han får hälsa lite på dom (typ 20 meter från hans hage). Än så länge så har vi bara kollat lite med staket emellan men snart ska jag nog släppa ihop dom lite korta stunder. Han är jätteduktig att leda med tanke på att han bara har blivit ledd utan mamma två gånger. Första gången lurade jag med honom genom hela hagen och ut genom grinden bara genom gå och snacka med honom och klia lite mellan varven. Andra gången tyckte han att jag var lite dum när jag höll emot då han tänkte gå ifrån mig och stretade lite i snöret men inte alls farligt, när han kände att det tog emot stod han stilla en stund, sedan gick han bredvid mig som om han aldrig hade gjort annat. Lite stolt är jag allt :laugh:

Ang det där med säkerhet när man pysslar med de små.. Ska skaffa hjälm med visir att använda när jag leder mina. Everest var ute, lugn som en filbunke, tills han fick syn på en hästätande snöhög! Livsfarligt... Så fick en fin smocka i pannan, trots att jag använde ridhjälm.. Blåmärke och lite öm fortfarande (detta var i förrgår).. tur man älskar sina hästar över allt! :P

+Vimsan: Va söta alla är!! :love:

*kl*
Båda bebisarna, 10 månader gamla
422519_10150544172330951_275656727_n.jpg

Flora Linnéa (Bellagio - Topaasch)
424327_10150544173590951_717330950_9244690_594670411_n.jpg

Fjärilsviol (Connaisseur - Tip Top)
402149_10150544218705951_717330950_9244757_1792969125_n.jpg

408119_10150544219695951_717330950_9244759_577120670_n.jpg

Inte lätt att fota! Helst ville de gå med huvudet i backen o beta ^^

oh kul att se bilder på dina igen, vad dom vuxit!:love: jättefina!

Och Vimsan han är jättesöt din lillkille med!

kl.
Min kille var billig idag, han bet tag i min tumme och vägra släppa!:devil: Han låg väldigt mkt på minus efter det tills han showade iväg i sin härliga trav:love: och allt var förlåtet!:angel:;) lättköpt man är.

Min tumme? Den är inte lika förlåtande..

Mamma häst fick då somna in idag. Otroligt tungt, även fast det känns rätt. Värst var det nästan när Lilleman stod och såg efter henne när jag hämtade och sedan gnäggade efter henne när allt var klart:cry: Men jag gick upp och kelade med honom och han lekte med sin kompis när vi körde, så han släpper nog det fort.

Bjuder på den sista bilden av min snäcka.

da48946e.jpg

Åh herregud vad jag tycker det är jobbigt att läsa! :cry: Allt kommer tillbaka från min fina flicka... Jag vet sååå väl hur det känns, och det är så vidrigt att se dom små springa runt och leta efter mamma. :( Nej, nu började jag också gråta... Tänker på dig, skickar massor med styrkekramar! Fina fina flickan! <3

Tack alla för er omtanke! Hon var så himla söt lilla Dite, ett fint litet välformat huvud som hon ofta fick komplimanger för, stor anledning till att jag faktiskt köpte henne:love:

Det är alltid tungt att förlora dem som man har kär, men vilken tur att du har ett minne efter henne kvar hos dig!!

Kl:
Min fick sina sista sprutor igår. (Botulism, influensa och stelkramp. Ja, eller, han får ju om 6 månader igen av de två sista.) Jag kan nu gå ensam med honom den dryga kilometern mellan stallen, och han sköter sig bra, trots busiga hästar i hagarna som vi passerar. Stolt över min lilla kille! Nu får han gärna ta och börja fälla björnpälsen som han har skaffat sig, så att man får se hur han ser ut inunder den. ;)

Javisst rör han sig trevligt! Den andra också men jag fokuserade självklart på att filma min;)

Det är en superfin hage som varit orörd hela vintern, mao perfekt för dom nu under denna istid!:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025