11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

KL

Får skryta om min lilla skit igen:o Jag fattar verkligen nu att min, numera vuxna, häst var en knäppis som föl med fel förutsättningar. Frasse är så cool och accepterar det mesta med lugn. Självklart reagerar han på saker, men han är så tillitsfull. Jag har börjat sätta honom och mamsen i separata boxar när jag fodrar, han protesterade 2 sekunder, sedan var det bra med det. Han bet mig dock för första gången häromdagen, men det gör han nog inte om på ett tag :devil:

Ska försöka ta lite nya bilder i helgen, det är nästan alltid mörkt när jag är i stallet... Men han har iaf växt ur sin fölgrimma nu och ska få en ponnygrimma:D

KL
Men han har iaf växt ur sin fölgrimma nu och ska få en ponnygrimma:D

Vad är det för ras? Min ena växte ur sin ponnygrimma vid 6 månaders ålder och har sedan dess haft cob :o6

Ska åka ut till pållarna idag, i regnet.. Verkar som vintern redan är slut här :p
Men men.. Jag längtar ju till våren och sommaren, men vi har bara haft 1 vecka med snö, lite trist..

Vad är det för ras? Min ena växte ur sin ponnygrimma vid 6 månaders ålder och har sedan dess haft cob :o6

Han är halvblod, 6 månader gammal. Men hans mamma har ett väldigt nätt huvud och kan ha cob om man vill det, och han är väldigt lik henne med ett nätt litet huvud:)

Känner mig väldigt lättad också över att det verkar som att jag kan behålla honom, hade varit så himla roligt i och med att han är så trevlig!

bamora har också cob på de mesta av sina grejer. Conny har ponny nu, o är på ungefär halva justeringen.

Och min har växt ur sin ena ponnygrimma, och precis växt i den andra.. ponnygrimman..

Verkar vara stor skillnad på grimmor med. Jämförde min första ponnygrimma till honom med en tjej i stallets COB grimma, och de var lika stora.. Den han har nu är som en vanlig cobgrimma..

KL:

Idag är han vaccinerad igen. Mot både det ena och det andra och det tredje.. Men en sväng till blir det. Han skötte sig iaf strålande, ensammen i stallet, och mumsade lite gott medans vetten stack. Verkade inte alls bry sig. :) Så skönt med coola bebisar! (Fast nu är han väl åring, inte bebis kanske..)

Imbra har också ett nätt utrycksfullt huvud. Nu börjar hennes reflexgrimma i storlek Shetlandsponny bli för liten och hon får börja med storlek ponny. Mamma hästen ligger på gränsen mellan cob och full i huvudstorlek. Mina två tjejer är så lika framifrån nu med sina bläsar.

Min är ungefär i mitten av justeringen på sin ponny grimma 9 månader gammal. Han har ett väldigt vackert huvud och även hans mor.. dock har mamma full storlek.:)

*kl*

Då har första snön kommit hit också :)! Passade på att knäppa ett par bilder i förmiddags...

wpid-20120121_105925.jpg

wpid-20120121_105941.jpg

wpid-20120121_110259.jpg

wpid-20120121_110117.jpg

"Kicken" e: Bravour-Cortus med polaren "Kaxe" e: Rolex TP (-10)

Och min har växt ur sin ena ponnygrimma, och precis växt i den andra.. ponnygrimman..

Verkar vara stor skillnad på grimmor med.

Håller helt och hållet med!
Jag köpte en ponnygrimma till shettisen för han var för grov för shettisgrimma och vid ett annat tillfälle köpte jag en ponnygrimma till Fölsing. Det är jätte stor skillnad på dessa två ponnygrimmor.

Förresten, hur mycket kraftfoder äter era nu?
Min har fri tillgång på hösilage och fodras en gång om dagen med kraft (går på lösdrift) Han får Krafft Föl och har ätit 1 kg/dag. På påsen står det 6 månader och äldre 2 kg/dag men det skulle han aldrig orka knapra i sig. Vissa dagar äter han inte ens upp det kilot han fått. Han är ju inte mager och växer så det knakar så visst borde han klara sig på 1 kg??!?

Jo, det kan ju vara grym skillnad på grimmorna!
Här har vi gått från liten fölgrimma till "halvblodsfölgrimma" har ett par ponnygrimmor hemma men dem sitter fortfarande inte tipptopp.
Lillan är 8 månder och ser defenetivt ut att bli större än sin mor (tach OCH lov).
Mamma är 146 (har en helbror på 156) och pappa är 156. Så vore ju lite skumt om hon inte blev lite större än mor bara.
Hon går fortfarande med stoet då jag har lite ont om plats/möjlighet att vänja av henne ordentligt och vill inte skicka iväg henne då hon ska ut för försäljning snart. Men det tär inte så jättemkt på stoet som väntar sent föl iår (juli). SÅ lillan är hemma för träning och uppfostran :)
388839_10150465661916461_717351460_8842375_1754354712_n.jpg

Åh vad mysigt dom ser ut att ha det i solen!

kl.
Idag är den lille fuxen billig..:devil: blää för småhingstar..
400288_10150492856386344_563156343_8831348_501166751_n.jpg

;););)

Min har litet huvud med och har dundersöt ponnygrimma :love:

Köpte ny grimma idag, Hööks Hooligan-grimma:D När jag sen ska prova den upptäcker jag att jag fått fel storlek och har tagit en shetlandgrimma! Tur var nog det, för den satt bra och ponnygrimman hade nog blivit lite stor...

Min plutt står inne nu med mamma som fått ett svallsår över kotan bak, ganska skönt i vårt snöblandade blask.

kl
Här kommer då några nya bilder på Dahlia, som verkligen inte är i en fin fas nu:grin: grovt huvud, kort hals o lång rygg o rejält överbyggd:crazy:

1zzkkmv.jpg

zlryp4.jpg

Ja, hon ÄR stor:D Jag har inte mätt henne på en månad nu, men det syns på henne att hon växer, är nog minst 155 bak nu:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård