11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Det värsta med att ha djur är just det beslutet... :(

För att lägga in nåt roligare, minns ni min andra lilla 11a med stora snälla rottisen?

32572071.jpg

32572072.jpg

De ÄLSKAR varandra, och lilla katten (som inte är så liten längre) använder numera samma rottis som extramamma när hans riktiga mamma bara fräser åt honom. Han upptäckte nämligen att även vovven hade tuttisar! ;)

32816290.jpg

32816289.jpg

Han kurrar så det hörs upp på övervåningen varje gång han diar på "mammsen" (vilket händer flera gånger dagligen)! :D

Det är jättetråkigt att du måste ta bort ditt fina trakehnersto, jag är väldigt förtjust i trakehner:love: men som moderator påminner jag om att hundar har ett eget forum och att det här handlar om årets föl så här är inte plats för hundbilder och kommentarer om hundar.

Han ser väldigt trevlig ut! Rätt så stor med va? Var det han som var halt som liten? Har han varit ok sen dess?

Zuidenwind står ju på "hemmastationen" så när vi bara hade en chans på oss, dessutom på en framsprutad brunst så valde jag honom då han verkar ha hög dräktighet. Blev bara en inseminering, men det gick ju bra :)
Han verkar dessutom ha ett väldigt trevligt psyke, jag var inne i boxen hos honom när han stod och åt och han var väldigt lugn trots att det var andra hingstar i stallet.

Zolero är snygg och rör sig med en bra balans och lätthet som jag gillar. Han är faktiskt inte så stor (mätte han idag till 139 cm 7 månader) med tanke på att hans mor är jättestor:)

Jo det stämmer att han blev halt som liten men idag vet vi att det handlade om ett yttre trauma, en skada alltså. Han har varit u.a sedan midsommar så tiden får utvisa hur han håller.
Jag har också varit och hälsat på hingsten och fått ett trevligt intryck! Min hingstunge är däremot rätt tuff, men kan lika gärna komma från modern.

Har dåligt med helbilder men nedan är två med åldersskillnad.
En månad gammal
226816_10150177256631344_563156343_7003064_4040075_n.jpg

5 månader ca
299643_10150299384871344_563156343_8016483_1960378146_n.jpg

Alltså din är såååå snygg! :love: Sån otrolig utstrålning!!!

Passar på att be om ursäkt för bilderna på katt+hund tidigare.

KL
Idag fick min kille första vaccinationen! Det gick kanonbra, han ryckte inte till eller nåt, bara försökte luta sig ifrån med halsen. Sen kikade vet på honom i gången och kommer skriva ett intyg på att han är bra i benen så att vi kan få bort den onödiga reservationen från kontrakturerna som liten. :laugh:

Alltså din är såååå snygg! :love: Sån otrolig utstrålning!!! Passar på att be om ursäkt för bilderna på katt+hund tidigare. KL Idag fick min kille första vaccinationen! Det gick kanonbra, han ryckte inte till eller nåt, bara försökte luta sig ifrån med halsen. Sen kikade vet på honom i gången och kommer skriva ett intyg på att han är bra i benen så att vi kan få bort den onödiga reservationen från kontrakturerna som liten. :laugh:

Tack:o:laugh:

Duktig kille du har, han verkar så cool med det mesta!

kl.
Idag upptäckte vi till min fasa att det står FEL i gossens pass!!!!:eek:
Vet ej om ID kontrollanten eller asvh som gjort fel men bara att lämna tillbaka passet för ett nytt SUCK:grin:

Jag tänker inte betala en kr extra iaf det är en sak som är säker..

KL

Min kille blir snart 5 månader, mätte honom igår till 128, så han är inte superstor:D Han har varit så snäll från start och fortsätter vara det, fattar inte var han får det ifrån:angel: Sprutor, ögondroppar, avmaskning, lastning, hovis, vad som helst, så beter han sig som att han har gjort det 1000 gånger förut. Så nu känns det som att det är min påläggskalv det här! Innan har jag varit ganska inställd på att han ska säljas senare, men jag har gärna en coolare häst än mina andra.

En liten bild från när jag störde på morgonen
Francesco.jpg

Min kille är precis likadan! Så gudomligt snäll i allt! Idag hade det varnats mor massvis med regn och även snöblandat, så alla mina fick leka bomullsprydnader och ha täcke i hagen. Lillen hade bara sett ett enda täcke en enda gång tidigare men det var noll reaktion! Han bara smakade lite på det och stod sedan med spetsade öron och väntade tills jag var klar. :p Underbart med så lugna och snälla bebisar! :love:

Usch och fy, det är väl kanske inte nån panik, men det måste ju åtgärdas.
Är det heller inte ditt fel ska du inte stå för det, synd bara att det är din tid och energi som går till att "piska" på andra.
Gått igenom samma skit med min första häst jag köpte...inte kul alls. Men är man bara saklig och inte ger sig så brukar det bara gå bra.

kl
-----------------
Idag var det dags för spruta nr 2.
Satte på grimman igår (lösdrift) för att kunna få tag på henne snabbt om hon skulle ana oråd. Detta är jag måttligt glad över. För inte ville hon igentligen hänga med mamma, men det vankades ju mat oxå :devil:
Väl i boxen så skulle ju givetvis praktikanten få spruta... :grin: det leder till 4 stick och 4 krökta kanyler och en VÄLDIGT upprörd Hiba.
Sen när vet. väl såg att både häst och matte höll på att lacka ur så tog hon en ny kanyl, tog sprutan och stack - Klart!
Tack.
Blir kul och 4 veckor då det är dags för en till botvax spruta :cool:
grimman får sitta på tills jag kommer åt henne igen, hon var lite lagom skeptisk mot mig senare idag. Men känner jag henne rätt vid det här laget så är det över innan helgen kommer.

Min var också den höjden vid 5 månader. Är också lite orolig att hon ska bli liten.:confused: men tycker att hon vuxit sista månaden.
Ska få sin sista vaccination nästa vecka sen är hon klar att flytta hemifrån.
Testade att lasta henne idag då vi hade kört en annan häst. Hon fick se när den gick ut transporten o sen gick hon rätt in.;)

Nej i detta fall kan det inte vara mitt fel, antingen id kontrollanten eller ASVH.. frågan är vem av dom. Känns bara så trist att behöva göra om, dessutom har han sina vacc. införda i passet redan. :( åh vad tröttsamt!!

Min var också den höjden vid 5 månader. Är också lite orolig att hon ska bli liten.:confused: men tycker att hon vuxit sista månaden.
Ska få sin sista vaccination nästa vecka sen är hon klar att flytta hemifrån.
Testade att lasta henne idag då vi hade kört en annan häst. Hon fick se när den gick ut transporten o sen gick hon rätt in.;)

Jag är inte så orolig iofs. Är nöjd om ha blir nån centimeter över 160, gärna 165, men jag är inte så lång och ingen av föräldrarna är stora (160 ca). Sen ska han kastreras tidigt också, så dår får han förhoppningsvis någon centimeter extra:laugh:

Idag var det dags för spruta nr 2.
Satte på grimman igår (lösdrift) för att kunna få tag på henne snabbt om hon skulle ana oråd. Detta är jag måttligt glad över. För inte ville hon igentligen hänga med mamma, men det vankades ju mat oxå :devil:
Väl i boxen så skulle ju givetvis praktikanten få spruta... :grin: det leder till 4 stick och 4 krökta kanyler och en VÄLDIGT upprörd Hiba.
Sen när vet. väl såg att både häst och matte höll på att lacka ur så tog hon en ny kanyl, tog sprutan och stack - Klart!
Tack.
Blir kul och 4 veckor då det är dags för en till botvax spruta :cool:
grimman får sitta på tills jag kommer åt henne igen, hon var lite lagom skeptisk mot mig senare idag. Men känner jag henne rätt vid det här laget så är det över innan helgen kommer.

Skulle aldrig låta någon öva på min fölunge....... Sen skulle jag råda dig att Emla henne innan så slipper hon känna sticket och förhoppningsvis slippa problem i framtiden .

Mia

Skulle inte heller låta nån öva på föl... Mamman som inte ens rycker till när hon blir sprutad lös i hagen hade varit ett ypperligt övningsexemplar, men aldrig bebisen...

KL
Idag är blåsigt här hemma, och ett jäkla hallå i hagen! :bump: Jag blir så lycklig varje gång jag tittar ut och ser liten och storebror springa runt och busa! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar