10 stycken...

S

_satelit_93

I går fick jag reda på att min hona hade fått ungar :banana: tio stycken blev det också:eek: (hon är utlämnad på foder just för att få bebisar :grin:)

så nu är min fråga: hur vanligt är det egentligen med dom här "stora" kullarna?? hur många ungar har din kanin fått som mest i en kull??

Jag ska be henne bilder när ungarna blivit lite större så bildbomb kommer det bli :D

(Saga:love: och Tistel:love:)

Sv: 10 stycken...

Som mest har vi fått 12 ungar på en frassehona. Tyvärr så klarade sig endast 5 st i slutändan. De faller bort en efter en fram tills vecka 5. Jag räknar dem varje dag och tar bort ev döda ungar för i denna sommarvärmen blir döda ungar en risk för de andra ungarna.

oj :P 12... enligt fodervärden verkar en till unge vara lite illa ute, honan gör så gott hon kan men nio st är ju väldigt jobbigt. resten verkar må prima, runda och varma :)

pic_show_id21248196.html

Kan ju bjuda på en bild på honan :P bidde de ingen bild så klicka på länken

http://www.pixbox.se/pic_show_id21248196.html

*hoppas att jag inte förlöjligar mej :angel:*

6 st lever, en svart och så resten svart och viltgråbrokade.

mkt sugen på den svarta eftersom jag har ingen svart i min kaningårg:angel:. så vi får hoppas att det är en hona och att h*n får fin kropp så får den följa med mej hem när jag hämtar tillbaka min Saga.:D

Min hona är däremot lyckligare än någonsin och visar stolt upp sina små för alla som visar intresse haha;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 676
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 162
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 075
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar