@Diabetikern hoppas allt blir bättre snart!
Kl
Här går det också rätt långsamt. Snön är väl ok, men det är så himla halt på vägarna här och har varit länge. Har inte velat rida ut på ett bra tag, inte ens vågat mig ut på promenader. Broddar fram men oskodd bak, funkar bra i hagen och i paddocken, men isgatorna på vägarna, näe.
Ghost behöver mer motion och mindre mat, och kommer gå med några andra mer lättfödda hästar så fort det är möjligt. Så jag hoppas verkligen våren kommer mer stormsteg snart
Positivt är att en westernklubb kommer att hålla till lite på anläggningen där jag står, så har blivit medlem så jag kan vara med på deras träningar också. Har även anmält mig till kosseclinic nummer 2! Två veckor efter första, blir nog bra med så kort tid emellan, så vi minns lite mer från första tillfället
Annars tränar vi vidare varje helg, och har fortsatt att rida en del barbacka.
En av gångerna hade Ghost lite väl roligt dock, vi red i deras sommarhage... Skitskoj! Han var pigg och på spänn, men han lyssnade ändå, tills vi skulle uppför en backe och den andra hästen var före oss, bock bock galopp och så preja sig förbi och iväg. Satt iallafall kvar (hans bockningar är inte dom smidigaste
) och tog sen backen själv och i skritt som det var tänkt från början.
Gick på promenad där igår, och han blev lika stissig då, så tänker ta ett varv där nån gång i veckan så han vänjer sig
Nu skiner solen och fåglarna kvittrar, den där våren är nog inte alltför långt bort va?