Vi lever med, har haft lite brist på buke-ork ett tag.
Men det rullar på, vi har under hösten behandlat en ink som hon har haft under magen, precis i bakkant på hoppgjorden, nu är den borta. Hoppas hoppas att den inte kommer tillbaks! Jag fick låta bli att klippa henne under tiden, eftersom jag inte kunde täcka henne ordentligt då täckesgjordarna gick emot, framförallt när hon låg ner eller rullade. Så nu är hon klippt med och energin som har varit lite dämpad innan är nu tillbaks med råge
Jag letar för fullt efter en ny dressyrsadel med, Amerigon (CC) som vi har nu ligger bra på henne, men passar inte mig. Har lite tips att gå på, men det får kanske bli en tripp till en utprovare, om inte rätt modell dyker upp snart.
Planen under vintern är att försöka stärka henne bättre i bakdelen. För att hjälpa till med det så har vi har börjat hoppa lite smått igen, har blivit väldigt sporadiskt innan. Det är skoj, men hon hoppar som fasen, så jag har svårt att hänga med och tycker att det är läskigt! Så jag håller mig till bommar och små hinder, sen slänger jag upp bättre lämpade personer som får hoppa mer ordentligt emellanåt
I ren frustration av att jag inte kan sitta ordentligt i min sadel så red jag träning barbacka, fy fasen så jobbigt, men nyttigt!
Senaste träningen var jag förkyld så tränaren fick tömköra henne, han kom åt det där högra bakbenet riktigt bra i galoppen, hon blir gärna lite kort där och går mera uppåt än framåt. Men här blev hon riktigt fin och lossnade bra!
https://www.instagram.com/p/BcfNdi6hnq7/?taken-by=anso_sj