Nu har jag vilat upp mig efter helgens barrel racing och pole bending clinic, puh! Har sån träningsvärk i benen alltså, men det betyder bara att jag använt dom!
Det är så himla roligt verkligen (och läskigt!), fast svårt att göra bra mönster när det går fortare än trav
Men tränaren tyckte att vi blivit bättre än sist iaf, det är alltid kul att höra!
Tunnorna är lite lättare än pinnarna, men Ghost verkar tycka pole bending är roligare och blir piggare när vi kör det, och det är ju alltid roligt när man märker att hästen gillar det vi gör
Sista passet på söndagen så var vi rätt trötta båda två, och det blev lite ofokuserat och slarvigt emellanåt. Men jag är nöjd ändå!
Vi körde med öppen grind på tid också, det var riktigt roligt att galoppera in på banan och försöka rida fort haha. Vår bästa tid i BR blev 21 sek. och i PB 32 sek. (för att jämföra lite, tränaren hade en tid på 13.49 sek. i BR på en tävling på gården nu i våras, och en av sveriges bästa PB ryttare red på 21 sek i helgen, vilket var rekord för henne, så lite att jobba på har vi!
)