Följer som vanligt tråden i tysthet. Roligt att läsa om att det går så bra för många. Och massor av pepp till er som behöver det!
Empa flyttar i morgon, inte från mig tack och lov, mer än att jag får 3,5 mil till stallet tills jag hittar nytt boende.
Hösten har varit toktuff så när jag här om dagen för första gången drabbades av riktig panikångest var det en riktig spark i röven (ursäkta språkvalet) att faktiskt ändra på det jag kan. Varav flytta Empa till ett stället som passar min hästhållning bättre är det första jag kan göra. Jag har inte hjärta att låta henne vara inne så mycket som det är på det ställe hon är nu, även om de övriga förutsättningarna är toppen, ridbana, ridhus, spolspilta, egen sadelkammare etc. Hon är ju van sen jag hade henne hos min mamma att vara ute minst 12 timmar om dagen, gärna 16, och nu när hon knappt får vara ute 4 så gör det så ont i mitt mattehjärta. Det var inte vad jag förväntat mig helt enkelt och då måste jag som hästägare göra något åt det. Så i helgen flyttas hon till sin uppfödare där hon får möjlighet att vara ute, inget ridhus, men jag har klarat mig i 9 år utan så det blir inget problem, bara jag får tillbaka min lyckliga häst! Hade Empa hos uppfödaren en månad direkt när jag flyttade i höstas och sen var hon där över jul-nyår också då jag åkte hem till mamma på besök. Där vet jag att hon trivs och mår bra!
Ursäkta långt och tråkigt inlägg, men känns bra att skriva av sig lite här.
var ute i hagen och fotograferade lite, eller försökte

detta var enda bilden som blev något sånär, och den är inte ens bra.. Empa ville helst av allt vara uppe i ansiktet på mig.

hon är i alla fall ruggigt snygg nu, växte ju i slutet av 2016 men har återhämtat sig fint i kroppen nu. Nu mäter hon hela 165,5cm.. gosh. för 3,5 år sen fick jag hem en liten räka på 158 vart ska detta sluta...

och så här lycklig var hon när jag tvingade ut henne på gärdet en dag när det snöade på tvärs och det blåste riktigt äckligt. Men hon tyckte det nog var rätt trevligt att få galoppera så fort hon ville så..