@Lovise
Vilka fia bilder och vad kul att hon är så duktig!
....
Måste säga att jag är SÅ fruktansvärt avis på er som kan rida på era på banan utan större problem, jag saknar det som tusan med Miraz
Jag har ridit på bana någon enstaka gång innan jag flyttade till där vi står nu och det har gått bra.
Tror det gått ok någon enstaka gång här också men nu känns det faktiskt inte kul att rida henne på banan, vi kommer ju ingenstans när jag hela tiden får jobba med bjudningen och då jag inte hittat något sätt alls som får henne framåt mer än tjat av smackningar så blir man matt
Tja skänklar lite också men jag vill inte behöva sitta där och mana på sådant sätt.
Igår ställde jag ut två cavalettis, en väldigt låg och en lite högre och tänkte jag kunde kanske leka fram energin och piggheten hos henne men det gick sådär
Väldigt seg i början men jag gav mig inte och fick faktiskt fram henne i skritten ganska ok, var ggr hon snegla mot dom andra i hagen och även utgången efter en stunds "arbete"
Så jag var inte direkt poppis tror jag.
Traven kändes tusen ggr bättre när vi satte igång med den också. Men hon sakta gärna av emellanåt, speciellt om jag började rida lätt, suck
Men jag gav mig inte och till slut gick det ganska bra, kanske inte direkt över "hindrena" men hon tog sig över dem åtminstone, stannade inte eller väja.
Så till slut när jag hade fått upp traven en del så tänkte jag se hur galoppen kändes, var ett tag sen nu.
Den fick jag såklart bråka med, hon ville inte ta till för skänkeln utan hon ökade bara och till slut smackade jag (som jag brukar vid fattningen och det brukar räcka) men nu fick jag lägga skänkel, smacka och peta till med spö på bogen då efter någon gång fattade hon.
Givetvis saktar hon av nere vid kortsidan där utgången är och där har vi haft våra problem att hålla igång galoppen men jag manade som vi jobbade med sist men nix.
Dessutom har hon börjat ta höger galopp i vänster varv igen och jag fick henne aldrig och ta vänster GRR!! Höger varv med höger galopp perfekt.
Ute har hon aldrig problem, visst ibland kan det bli fel men gör om gör rätt, inte här inne. Stör mig ganska mycket.
Åh jag försökte ställa henne rätt med huvudet med för hon lägger det lite åt höger faktiskt, hur kan jag på bästa sätt jobba med detta?
Tycker inte hon kändes stel för 5 öre heller.
Hon får lite betfor nu, det har alltid hjälpt och kicka till henne lite förr, kanske behöver hon lite mer energi.
Alla hästar är ganska trötta nu efter betet, tror det blir skönt för dem och få komma in till sina vinterhagar snart.
Nu går ju mina ute dygnet runt men i lösdriften finns ligghallar med skydd vilket det inte gör på betet, sen tar det ju lite mer krafter med värmen och alla flugfärn för dem.
Förlåt, känns som jag bara gnäller och ber om hjälp men jag vet inte vad jag ska göra.
Min tränare jag ska prova börja rida för nu ska höra av sig snart om när hon kan komma ut men jag vill nog först göra klart med tandkoll först så det är klart med