Sv: 10
rna del 5
Vad fin hon är! Ser så stadigt ut!

Tycker du sitter bra på henne ändå, så värst framåtlutad är du väl inte?
aida: Åh vad kul det låter! Men förstår hur du menar med skräckblandad förtjusning.

Jag har bokat Kaptenens storebrors ägare som framtida hopp-pilot! Hon är jätteduktig, modig och KAN hoppa, men det är ju läskigt att se nån annan på sin lilla plutt!

Tänker inte utsätta vare sig mig själv eller hästen för nån mer dålig upplevelse med hinder. Så när Kaptenen vilat klart kommer vi åka iväg till hennes tränare.
KL
Fråga till er allihopa: Om ni har någon annan som hjälper er att rida era hästar, får de betalt då? Och isf hur mycket? I mitt fall är det ju frågan om att jag kommer åka med hästen till träningarna och hon rider, vad är rimligt? Det är inte långt dit, tar max en timme, och kursen tror jag kostar 250:-, hur skulle ni tänka?
En annan fråga: Såg i ditt klipp Ottilia att du satt ner i traven och minns en annan film på nån annan häst i tråden där ryttaren också satt ner fast i galoppen, när börjar ni allihopa att sitta ner och rida? Än så länge har jag inte gjort det alls, bara ridit lätt eller stått i lätt sits.