10:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 5

Van Remo var också med i 04a tråden va? Tycker mig komma ihåg det.
Vart hittar du alla jättar till hästar? :D

Kl
Rozalie på liten promenad idag
1003559_10151851243408113_485287774_n.jpg

Sen fick hon busa lite i ridhuset, skulle ha ridit egentligen men hann inte, så hon fick roa sig själv. Fick en del på film, ska se om jag kan ladda upp den imorgon.

Dyker in med min nyblivna 3-åring som jag ägt 1,5 vecka bara :)
Royal heter han, en jättebaby på hela 186 cm. Pappan är JJ RayBan och mamman är helsyster med Briar. Så får stammen tala så är det dressyr vi främst kommer ägna oss åt. Men jag utövar mycket NH och slänger även in lite akademisk ridning, samt western.
Han är inte mycket hanterad alls, men är otroligt cool och lugn. Föll som en fura för honom, då han är såå lik min förra älskade häst Van Remo(som jag tvingades ta bort för 3 år sedan.), både i utseende, storlek och temperament. Har länge letat efter en häst som kan mäta sig med Van Remos glans, och nu har jag verkligen hittat hästen med stort H för mig :love:
Vi hade bett i munnen för första gången igår, vi tar små säkra babysteg, och kommer fortsätta så med tanke på hans storlek. :)

1397440_10151947455886067_114842366_o.jpg

Oj vad stor O_o ... Måste man ha speciell transport till så stora? Stotlig herre..hur lång är du kmmer du åt med benen...Välkommen allfall.. Hoppas min kommer växa lite mer han står still nu på 162:cautious:

Senast ändrad:

Tack :) Alla som sett honom live säger " vilket fint fullblod" :D
Han är väldigt ädel, men har bara 25% fullblod.
Lite ponny håller jag med om, fast en stoor sådan :D

Till alla: vilka fina hästar ni har!!!!

Tack alla! vi väntar fortfarande på provsvaren.. Vi får dem den här fredagen eller så följande vecka nån gång.. :)

Alltså hon är så jäkla söt! :love: Hoppas på film! :) Hur gick det när du klippte henne? Är hon bara klippt där fram? Funderar hur det blir senare i vinter för Kaptenen. Nu ska han snart vila så nu behöver jag inte klippa.

Powerm84: Vilka showisar! Fin han är! :)

Så kul med alla nya hästar i tråden! Äntligen händer det nånting! :D

Ja det var han :) :D min vackra VR...<3
Haha ja denna gång blev det av en slump att han var så stor.
Vad vacker din tjej är, så härligt uttryck :love:

Powerm84:
Jag är 165 cm :p
Så länge han är framåt och bjuder på bra, och med teknik och känsla så ska det allt gå bra sen med ridningen. Mina andra bjässar har det aldrig varit något problem med i ridningen. Men visst svettas man :D
Han får gott o väl plats i vår Cheval Gold, som är en ganska normal storlek på transport :)

Det gick bra! Men det är nog första gången som jag har sett henne lite upprörd, men det gick över snabbt. Den brummande vibrerande saken var inte farlig, så det gick bra att stå stilla och smaska på godis undertiden :D
Jag klippte bara framtill under halsen, dels för att jag inte ville klippa så mycket första gången och dels för att jag inte tror att det behövs mer i dagsläget :)

Här kommer filmen!
http://youtu.be/6qMbKCm9VQU

Skoningen idag gick jättebra och Adrielle skoddes bak för första gången utan problem. Har dessutom grävt djupt i plånboken och beställt ett Rambo Optimo, nu hoppas jag bara att det ska duga för fröken så att hon slipper frysa!

Idag traskade vi till ridbanan,ligger några 100 meter bort från gården,men var inga problem alls att gå i från kompisarna! :D Skrittade lite volter,serpentiner,och försökte böja ut han ordentligt i hörnet,sökte sig nedåt,tuggade på bettet osv,gick jättebra fram tills vi skulle trava lite,huvudet upp och ville inte alls flytta ut sig i hörnen,och stora volten vart mer en fyrkant,vart nog jobbigt åt han,plus att det var ju en helt ny plats,helt ensam.

Han släppte lite lite så då bröt vi av direkt och massa beröm,skrittade lite,sen provade vi nån galopp,sen hoppade jag av och promenerade hem.

Nöjd över honom,men missnöjd över mig själv! Jag känner verkligen hur jag slarvar med både handen och skänkeln,bara flaxar omkring nästan,känns inte som om jag rider i närheten av bra ens! :( Jag MÅSTE börja rida för tränare till våren efter den långa vintervilan,behöver nån som säger åt mig! *Upp med handen!* *Räta på dig!* *Bak med skänkeln,håll den stadig!* Osv. Ska bli så skönt att ha skrittavstånd till en superduktig tränare!

Får sen om det blir nån uteritt nu i helgen också,beror helt på vädret.

Fick en värdelös mobilbild också innan vi gick iväg! :D

1461238_10201404785255800_1690576820_n.jpg

Var inte så hård mot dig själv! Han skötte sig fint på en ny bana och ni kunde rida i alla gångarter där första gången, det är ju toppen! :)

Jag har inte ens börjat tänka på att rida något som kan liknas vid hörnpasseringar. Kortsidan tar vi som en stor volt, huvudsaken bjudningen, ballansen och takten är jämn. Ibland är vi flera meter från väggen/spåret ;)

Men att rida för tränare kan nog vara bra. Det är aldrig fel med input från marken. Jag funderar också på om det kan vara dags snart, kan ju börja med typ 15-20 min. Tror inte att vi orkar mer än.. :cautious:

Skönt att det gick bra :)
Jag beställde också nya täcken till mina för ett tag sedan. Men något Rambo fick de inte den här gången, de fick nöja sig med varsitt Amigo Bravo. Råkade ta en storlek för stort till Rozalie, så hon ser ut som ett föl i för stort täcke :D Förhoppningsvis så växer hon inte ur det, utan i det ;)

Våran bana är ju väldigt liten så gå fler meter innanför skulle vi hamna i mitten! :p Så tycker faktist han får gå ut i hörnen. Kräver dock ingen "riktig" hörnpassering där han är riktigt ställd,utan bara att vi faktist går in i hörnet öht! ;) :D Eller ett bättre ord är kanske att följa fyrkantsspåret! I galoppen däremot så har vi inget krav alls mer än att han bara går frammåt!

Ja,en tjej i förra stallet hade henne som tränare, 4-årig ponny,dom red en halv lektion,alltså 20-30 min.

Där hoppas jag att vi är till våren,något mer än så tänker jag inte rida iallafall,och då är det även många pauser.

Senast ändrad:

Red med spö idag. Gick mycket bättre! Framåtbjudningen fanns där hela tiden!
Behövde bara använda till att peta lite på rumpan vid ett tillfälle :)
Men däremot trodde han att vi skulle gå ut ur paddocken hela tiden!
Troligtvis för att jag vi gjorde det sist.
Vi får jobba vidare.....
Jo, förresten hur ofta rider ni era?

Jag aktiverar Kaptenen ca 3 gånger i veckan. I början av träningsperioden nu i höst så tömkörde jag två, red en, sen har jag trappat upp. Imorgon ska jag och en kompis rida ut, då blir det tredje uppsuttna passet i rad (söndag, tisdag, fredag), och efter det ska han få vila några veckor! :) Hur länge får vädret bestämma. Vi ska invänta att snön kommit och lagt sig tillrätta innan vi börjar om igen. Men minst tre veckor. :) Skönt att det funkade bättre med spö!

Fibusen: Precis så kände jag i söndags när jag red för tränare. Kände mig totalt jävla värdelös. Hästen gick med huvudet i vädret hela lektionen, jag kände inte att jag gjorde just nånting rätt medan den andra treåringen gick perfekt hela tiden... Sen i tisdags släppte det och gick skitbra sista minuterna när jag red hemma. Så jag försöker se det som att han var spänd på bortaplan, hindermaterial överallt, nya hästar osv, och istället se det som positivt att han ju faktiskt gick precis dit jag bad honom i den gångart jag ville, sen att han lekte lamadjur samtidigt får jag försöka tänka bort. :) Skönt ändå att du har ridplan så nära! Och vilket urfint staket runt! :love:

Aida: Jo jag har en misstanke om vad min kära röding kommer säga om klippmaskinen... :angel:

Sar: Skönt att det gick bra att sko! :) Hoppas täcket passar!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Avel Startar nu en 5:e tråd, föregående http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1079516 Och jösses vad vi kan skriva alla ;) Nu är...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
154 841
Senast: Görel
·
  • Låst
Träning Idag var jag ute hos Ariel och jobbade ganska hårt på hennes tålamod. :p Först rengjorde jag alla benen genom att stoppa dem i...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
79 571
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Gravid - 1år Ok då fortsätter vi här. Cilla hälsar till alla och säger att Matildas tillstånd är ganska ovanligt men det är inget livshotande och...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
125 177
Senast: Snurrfian
·
Avel Vad har Du för ston i avel? Presentera! Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen? Hur har de...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 112
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar