Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt inte min första xxl häst, så tycker inte det är särskilt besvärligt alls man vänjer sig och lär sig sina små knep. Däremot kan han inte vända i stallgången, fast den är rätt bred
Tränade att ha träns på idag, min vackra grabb
Någon som har något bra tips på att vänja hästen med bett? Har tränat ett par dagar, först bara med att stoppa in fingrarna i hans mun. Ge honom godis i samband med att bettet vidrörde hans mungipor osv. De senaste två dagarna har jag utan problem kunnat tränsa honom, men idag så ville han inte alls. Höll på i 15 minuter, tillslut gick det när vi var två stycken. Så fort han får in bettet i munnen blir han lugn. Men han blir ju ganska hög och då har jag ingen chans. Och att stå på en pall är uteslutet, skulle inte sluta bra
Jaja, tur han är söt
Killen har åkt på inridning och jag hoppas att han kommer hem som en "vuxen häst" i slutet på nov . Tanken är att rida någon vecka och sedan vila i 2mån. Men hur gör ni med ev skor då?
Vi har alltid isgatan allan i hagar och gårdsplan så då är alla ridhästar broddade. Men hur gör man med en 3åring som ska ställas av? Han är idag skodd fram, ska man kanske plocka av alla skorna för att slippa brodda?