10:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 5

Åh vad tråkigt! :( Jag träffade honom när jag praktiserade i Ö-vik för flera herrans år sen, kan det ha varit 2001-2004 nån gång kanske. En mycket trevlig hingst som även vi helt nya ungdomar fick hantera. Har några foton, men på gamla hederliga papperskort, så kan inte visa...

Han var fantastiskt snäll och godhjärtad på alla sätt och vis.. Han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta <3

Härligt när hingstarna visar resultat på flera områden! Har för mig att han var till åren redan när jag träffade honom, han måste blivit ganska gammal?

KL
Bjuder på en bild från idag! Grabbarna har jobbat bra på att både äta snabbt och sprida ut det igen. :cautious:

IMG_20131110_114222_zps0d0f380b.jpg

Pirayan_busar_med_KeyJey.jpg

Oj vad det kliarde i Pirayans hovar efter att han stått inne i stallet en timme.. Var riktigt intressant att se hr han gick runt från häst till häst och försökte få någon att fightas med.. Tillslut gav KeyJey med sig och lät honom busa :)

Senast ändrad:

Ja skojar du. :meh: Jäkla slamsungar... Men dom får vackert städa efter sig innan dom får nån ny bal. ;)

Aliah: Haha, rackarunge! :p Har ni fått nåt svar än? Funkar han bra med kompisar nu? :)

Inga provsvar ännu... suck..

Vi har gjort så att vi flyttat alla vallacker till en helt ny hage på andra sidan vägen så då kan han inte se ett sto hur han än skulle försöka.. Då fungerar han bra med vallackerna eftersom han inte behöver ragga och vakta brudarna.. Det är vi väldigt glada för eftersom han är enormt barnslig och har ett stort behov av att få busa och härja av sig :)

*kl*

Idag red jag ut själv på Adrielle. Lite nervöst eftersom hon vilat i 4 dagar...;) Hon skötte sig jättebra, spänd i traven i början och provade att stanna och försöka vända en gång men annars var hon jättemodig och på grusvägen blev traven riktigt fin. Jag tappade bort tiden så vi var ute ca en timme men det blev rätt mkt skritt.

Åh vad mysigt det låter! :)

KL
Kaptenen vilar ju nu, men måste visa den här lilla filmen jag fick idag när jag var ute och red ponnyn på travbanan! Längtar tills lille herr röd kan hänga på dit! Den är kanske 15-20 min hemifrån beroende på tempo, och den är GULD att rida på! Bred och väl underhållen, plan och mjuk och underbar! :love:

http://www.youtube.com/watch?v=pd_d9aI4N-w

Kaptenen är inte direkt nöjd med vila, han springer längs tråden när jag tar ut ponnyn och står och skriker sig hes när man är ute. När jag kommer ut ur huset gnäggar han och kommer upp till grinden. Sötskruven. <3 Och han har bara vilat i tre dagar! :p Haha!

Vi har också en travbana 5 minuter hemifrån,har för mig att den är 3 km lång,dock så är det väll 1 km som är RIKTIGT fin,alltså fin mjuk sandgrus med jättebra dämpning,sen är väll resterande vanlig grusväg typ. Den underhålls så den harvas och grejas med,helt underbart! :D

Ja för att komma till denna måste jag rida på grusväg ca 2-3 km, själva travbanan ligger inne i skogen (som synes), kanske 500 meter ner från vägen, och det är först den här slingan som är som en vanlig oval, men svagt sluttande, men sen är det massor med mindre vägar som går kors å tvärs åt alla håll runt om också! På vintern har de en låååång rakbana ut på isen också! Så det är ett riktigt äventyr att rida runt där. ;) Men det är mest ovalen som har bra underlag sommartid, de andra småvägarna är guppiga och lite ojämna och i somras var där stooooora vattenpölar som man kunde galoppera igenom! :D Kaptenen kommer döden dö den dagen det är hans tur. :angel: Haha! :laugh:

Den ligger mitt i barrskogen, men sandmark, så den är helt naturligt alldeles perfekt mjuk och sviktande! :love:

Härlig väg! Vi har också en lagom mjuk och fin bilfri väg i skogen som är perfekt att trava och galoppera på.. tror den är 2-3 km lång :) Guld värt!

kl

Idag har vi haft premiär med en annan pilot på ryggen än mig. Förhoppningsvis Rozalies framtida hoppryttare :) Hon skötte sig strålande och gick fram fint i alla gångarter. Det är med skräckblandad förtjusning man står på marken och ser någon annan rida sin "bäbis" ;) :D

Så snart börjar vi inhoppning här! Rozalie kommer att ridas ungefär en månad till, sen blir det vintervila innan den verkliga träningen sätter igång :)

KL..
Vilken härlig bana! =) jag blir nästan sugen på snöö!!

Fick med mig en kompis som filmade lite i söndags, det var supernyttigt att se alla fel man gör och hur det påverkar Räkan. Jag behöver räta upp mig (mitt vanliga problem) och så dippar Räkan bakom lod rätt så ofta. Men jag tror att det kommer ordna sig bara jag får rätsida på sitsen.. Vill inte rida på henne mer framåt riktigt ännu för då tappar hon lite takt och balans, vill inte heller joksa med tygeltag i onödan så jag kommer nog avvakta och se om nosen kommer fram när jag sitter bättre och är lite mer medveten om problemet. Om hon sedan fortfarande går så mycket bakom så får jag tänka om...

http://www.youtube.com/watch?v=gFTNL5ZwAzc&feature=youtu.be

Lite långt.. är inte så bra på att klippa och förkorta.. Lite vinglig galopp i slutet =)

Vad fin hon är! Ser så stadigt ut! :) Tycker du sitter bra på henne ändå, så värst framåtlutad är du väl inte?

aida: Åh vad kul det låter! Men förstår hur du menar med skräckblandad förtjusning. :p Jag har bokat Kaptenens storebrors ägare som framtida hopp-pilot! Hon är jätteduktig, modig och KAN hoppa, men det är ju läskigt att se nån annan på sin lilla plutt! :p Tänker inte utsätta vare sig mig själv eller hästen för nån mer dålig upplevelse med hinder. Så när Kaptenen vilat klart kommer vi åka iväg till hennes tränare. :)

KL
Fråga till er allihopa: Om ni har någon annan som hjälper er att rida era hästar, får de betalt då? Och isf hur mycket? I mitt fall är det ju frågan om att jag kommer åka med hästen till träningarna och hon rider, vad är rimligt? Det är inte långt dit, tar max en timme, och kursen tror jag kostar 250:-, hur skulle ni tänka?

En annan fråga: Såg i ditt klipp Ottilia att du satt ner i traven och minns en annan film på nån annan häst i tråden där ryttaren också satt ner fast i galoppen, när börjar ni allihopa att sitta ner och rida? Än så länge har jag inte gjort det alls, bara ridit lätt eller stått i lätt sits.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Avel Startar nu en 5:e tråd, föregående http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1079516 Och jösses vad vi kan skriva alla ;) Nu är...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
154 840
Senast: Görel
·
  • Låst
Träning Idag var jag ute hos Ariel och jobbade ganska hårt på hennes tålamod. :p Först rengjorde jag alla benen genom att stoppa dem i...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
79 571
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Gravid - 1år Ok då fortsätter vi här. Cilla hälsar till alla och säger att Matildas tillstånd är ganska ovanligt men det är inget livshotande och...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
125 177
Senast: Snurrfian
·
Avel Vad har Du för ston i avel? Presentera! Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen? Hur har de...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 112
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Söker hane för avel - Bichon
  • Akvarietråden V