Sv: 10rna del 5
Hoppsan!
Kul att ridningen gick bra sen iallafall!
Jag var ut på en liten tur i dag också,gick hur bra som helst. Uppsittningarna går riktigt bra nu också,känns som det mesta av sadeltvången är borta. Jag skulle säkert kunna hoppa upp direkt,men jag tycker det är dumt att chansa. Men i dagsläget promenerar vi ett varv på gårdsplanen innan jag sitter upp och det räcker,han är oftast helt avslappnad nu vid alla uppsittningar.
Nu har han även kommit igång att leka på nya stället,han har inte gjort det hitils,men i dag var det full fart på han!
Ridningen gick jättebra,vart lite stissigt när vi fick två mycket heta hästar i nacken,den ena var knappt hållbar alltså,bara stutsade runt och andades i superfart,så korven var väll lite fundersam,sen hann dom knappt passera innan dom började trava igen,men det gick ok. Han höjde huvudet och längde steget lite,men inte mer än så,så det är fullt godkänt iallafall. Vart alla gångarter,men mest skritt.
Dock har vi lite "problem" med hastigheten!
kompisen körde sin flinga i trav,vi ligger bakom i trav,jag går ut åt sidan brevid vagnen och fattar galopp (vill inte ligga bakom vagnen ifall det blir något glädjeryck så han springer in i den), rullar på i bra tempo där brevid vagnen,men sen börjar flingan sakta ner lite när hon hör/ser att vi kommer upp brevid,för hon går gärna i rumpan på nån annan. Då går korven om henne,och när han då ligger nån meter framför så gör han en superökning!
Så klart helt kontrollerat,men endå,han gasar på ordentligt om han ligger först. Annars så gick det som sagt superbra,inget att klaga på.
Dock till tråkigheter.... En stallkompis fick åka in med sitt sto i går till Ulltuna (26 mil) för hon hade fått en spark på hasen,telefonstolpe och feber,visade sig att hasleden var skadad så som jag fattat det,satt nattvak vid mob och facebook i går i väntan på besked,strax efter kl 02 skulle dom börja rulla hemåt igen,kom in vid 23, men pållen blir ståendes på Ulltuna ett tag till,minst en vecka. Hon opererades i dag för en ordentlig koll samt spolning,och ledvätskan skulle kollas igen på Måndag.
Usch,inge kul alls,och lider så fruktandsvärt med både häst och ägare... Var så tomt i dag när dom fattades...
Håller alla tummarna att det går bra för dom!