Sv: 10rna del 5
Hm, nån som verkar dräktig?
Hippocampus: Hur gick det på kliniken?
Axeliina + Esswe: Kul med nykomlingar i tråden! Välkomna!
KL
Jag for ju på mage efter Kaptenens kompis i söndags och fick en rejäl smäll på låret. Läkarna trodde det var antingen en rejäl lårkaka eller så kunde det vara nåt muskelfäste eller nåt, ingen fraktur iaf. Om jag fick mer ont skulle jag återkomma, har inte haft direkt ont men det känns helmysko i benet och knät.
Nu inledde jag morgonen med att halka, det har kommit så mycket fint vitt också ska det prompt till att töa och bli is på sina ställen!
Jag skulle bara kliva ut ur stallet, släcka och stänga, men så flög vänsterfoten iväg på isen, högerfoten med skadade låret stod kvar inne i stallet, nivåskillnad på ca 2 dm, och vad gör man då? Jo man spänner sig såklart för att inte ramla. Jag skrek rakt ut, fy fan vad ont det gjorde rent utsagt!
Benet krampade en kort stund och jag kunde inte göra annat än bara stå still så jag fick ringa sambon så han fick hjälpa mig de knappa 30 metrarna in i huset igen. Yeeey. Usch.
I den här takten kommer jag ju inte gå normalt på länge ju!
Kaptenen har vilat i fem veckor och egentligen hade jag planerat att sätta igång honom nu. Men i dagsläget kan jag typ bara gå "på sving" och får skitont om jag råkar vrida benet eller liknande. Så nu kan jag ju inte göra nånting med nån av hästarna.
Inte har jag nån aning om hur länge jag tänker vara såhär heller, hur hade ni gjort? Skickat bort honom till nån annan? Låtit honom vila mer? Han VILL igång, gör inget annat än att pocka på uppmärksamhet och är så himla fin i kroppen nu, både i hull och proportionerligt. Blä för å göra illa sig.