Sv: 10rna del 5
Åhh,gratis är gott!
Hoppas det är ett bra bete,vet precis hur det är att vara icke rik!
Känns sjukt sen när vi bägge ska börja jobba heltid igen,kommer ge oss ca 14.000:- - 15.000:- mer i månaden än vad vi har nu,vad ska man göra med alla dom pengarna liksom?
Nu är man ju så van att leva snålt,och få det att gå runt på dom kronorna man har + att vi har lite över endå för att kunna unna oss lite lyx varje månad! Men det kommer väll finnas hål att stoppa dom i också....
I dag så körde vi igång igen,han skötte sig ju så himla fint förra Fredagen vid uteritten,alla gångarter red vi,sen när vi kom tillbaka så vart dom släppta på grönbete,så nu har han bara vilat en hel vecka och bara ätit gräs och mått bra! I dag så vart det dock enbart en promenad och lite jogg,men han skötte sig kanon. Det var folk överallt,och gräsklippare på var och varannan gård,men han rörde inte en min. Sen stannade vi och tog en paus på en bänk,men hann nog inte sitta mer än 5 minuter förrens bromsarna kom!
Traskade hem och ut i hagen igen! Förra året var han ju jättedum att ta mellan stall och hagen,höll på att stövla över en för han hade så bråttom tillbaka ut,men i år gick det hur lugnt och fint som helst! Spraya flugmedel kan man göra över hela kroppen också,det var också ett problem förra året,och första året ska vi inte prata om,då höll han på att klättra längst väggarna bara jag visade flaskan. Så så sett så är det otroligt vilka framsteg man gjort,vanlig vardagsmat för dom med äldre hästar,men tänk oss som haft våra sen dom var små,hur mycket som faktist gått in i huvudet på dom och som har hamnat rätt!
Att dom flesta dessutom rids nu!
Mätte dessutom orvar i dag,han står fortfarande still på 161-162 cm,tror inte han kommer bli så mycket högre. Det är ju helt dugligt,tror inte jag skulle känna mig mindre på honom om han så var 171,utan det är bara för att jag har +20 kg på mig som måste bort,samt att han måste få på sig mer muskler och bredda sig,då kommer det nog kännas bra. Han är ju en decimeter lägre än mig,och det sägs ju att det är en perfekt höjd på hästen,en dm under sin egna längd.
Orvars nya flughuva,så sjukt ful! Haha! :