10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Haha, det är mammutar :angel:

Nej det är svenska halvblod (den är tysk iof) men de är väldigt stora alla på den linjen enligt uppfödaren, därför väntade jag mig ett jätteföl. Jag håller med om att 139 är rätt normalt egentligen. Jag köpte mamman som 6 månaders fölunge och minns hur stor hon var redan då. Hon är nu som femåring 174.

vilket fantastiskt vackert huvud!!!!! superfin verkligen!

min lilla dam släpptes ihop med "flocken" idag för första gången. det hela gick väldigt lugnt till, skööönt. Alltid lite nervöst med ihopsläpp tycker jag. Tog mig i alla fall friheten att knäppa lite kort.

1-24.jpg

2-19.jpg

111.jpg

10-6.jpg

En sån variant av häst vet jag iaf 2 damer i mitt stall som skulle vilja ha :laugh: en bra kompis :laugh:

Vad trevligt och höra.. Jag hoppas och tror att det förhoppningsvis kan bli det! Det lustiga är att det verkar ju ändå vara så att det finns intresse för just "skogsmullehästar" men om man som i mitt fall gör en korsning så är det minsann ansvarslöst... Men vad tusan, alla kan ju inte och vill ju inte ha superelit hästar med temperament därefter..
Detta blev en helt annan vändning i tråden mot vad det var tänkt men tyvärr är det vad min fölunge har handlat om för mig de senaste månaderna!

Nog om detta nu och tillbaka till det roliga:banana: NÄMLIGEN DEN FANTASTISKA UTVECKLINGEN HOS DE SMÅ (Väldigt stora:angel:) FÖLUNGARNA...

hihi, visst är hon. det enda som stör mig lite är att hon fortfarande dissar sitt kraftfoder men hoppas att det släpper :P annars är hon kanon, har toppentemperament och framförallt så är hon inte så beroende av andra hästar och det är en egenskap som jag värderar högt.

Ett bra psyke är värt massor:). Hittills är min kille också en drömprins. Får se om det håller i sig på tisdag när han ska åka ensam till kliniken:p.

En liten bild på prinsen efter att han stått och grävt i snön.
31915246.jpg

Hur tar han det att vara avvand och gå med travarkillarna istället?

Baddy: din lilla ser helfräck ut!

En bild på min grabb från ikväll. Han gillade inte den extra uppmärksamheten som innebar att bli ivägsläpad från sin kvällsmat, han såg mest ut som en åsna på varje kort... :grin:

Mätt till:
Manken; 134 cm
Korset; 138,5 cm

Så jaa, liiiiite överbyggd kanske, inte inne i sin vackraste fas direkt! ;)

31915374.jpg

Får ta nåt mer fördelaktigt kort på honom ute nån dag när det inte är så kallt.

Det går jättebra med hans nya hagkompisar:). Det busas och klias och den gamle i hagen har verkligen levt upp:). När jag kommer till stallet så ställer han sig gärna vid ginden och gnäggar... Han gillar verkligen att få komma in lite tidigare än dom andra. Har honom ute max 12 timmar för att jag vill att han ska kunna vila där inne. Verkar mycket uppskattat och tror att det är bra för senorna.

hon är helfräck, hihi. Fast jag fick alldeles nyss ett telefonsamtal från stallägaren om att hon gått rakt genom staketet...suck....elen funkar inte alls bra nu när det är så mycket snö och dessutom är hon van vid trästaket på typ 1,90 (hingststaket) så hon har väl inte så mycket respekt för våra "normalhöga" elstaket. får se hur man kan lösa det...

kl

Sandy är numera 9 månader gammal! Och full av upptåg. Vänder gärna rumpen till och sparkar i boxen. Hon är ruskigt snabb.Annars är hon snäll som få i stallgången. Har även testat pad och gjord ihop och resultatet syns på filmen. Hon har haft pad utan gjord samt gjord till fleecetäcke förut men varför inte ta chansen att testa när det är promenaddax?

http://www.youtube.com/watch?v=cMdNTJpsrgE

ihopsläpp med min nya häst:love:
http://www.youtube.com/watch?v=8Np85THZ-DU

IMG_4078_redigerad-1.jpg

IMG_3909_redigerad-1.jpg

IMG_3907_redigerad-1.jpg

Jag behöver gnälla lite. Min pålle ska ju komma hem. Så pajjade växellådan (eller ja, inte helt sönder) på min kompis bil. Not good.

Jag ringde då en kille som har en buss, jag fick gärna låna den, om den hade varit hel, de måste byta lite saker på den (och vet ej när).

Nu har jag ringt den enda transportfirman som kör på östkusten och de ska återkomma. De trodde de hade fullt men visste inte.

Jag måste ha hem min häst denna vecka. Vad gör jag nu?

Men det finns väl flera transportfirmor som kör på östkusten? Kolla annonserna i Ridsport:)!

Tack! Vi har jättelite snö mot det har varit,har sjunkt undan mycket men jag är rätt less på den.

Det känns som jag ringt till alla snart och alla säger "ring xx det är de enda som kör på ostkusten".

Nåväl, ny dag nya tag. Nu ska det letas efter dragbil och transport!

Pratade med uppfödaren igår, Annie har tydligen lite "luft under vingarna" :angel: Inte alls mot människor men åt andra hästar....hon har lärt sig av sin mamma ;)
Jag längtar sååå efter att få hem henne :D

Hoppas det löser sig för dig så att du får hem henne!

Idag har vi äntligen lite varmare! Bara -14!!! Så idag kanske det blir lite fotografering!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 637
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka