10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Oj, vad roligt, det låter ju superbra! :laugh:

Hoppas att du får lite uppdateringar från nya ägarna så att du kan uppdatera oss också ;)

Ja, det tror jag att jag får:)! Fejan är braaa;):D!! Kommer att åka och hälsa på honom i sommar på väg ner till Falsterbo också:).

Perfekt! :laugh:

KL

Glad Påsk från mig och Rozzie
gladpask.jpg

Har fått bilderna från när vi fick lite fotohjälp. Måste dela med mig med några:
Kuusama och jag
224305_10150174678563293_511543292_6923259_7185101_n.jpg

Såg ut som ett gäng råttor hade dött när vi hade gnuggat bort lite päls
222123_10150174678488293_511543292_6923257_3827866_n.jpg

Kuusama
215484_10150174670118293_511543292_6923173_7083149_n.jpg

Här går det verkligen framåt! Grabben, som för bara några dagar sen levde rövare i grimma när jag skulle borsta honom, står nu alldeles lugnt och snällt helt lös i hagen när jag borstar honom! Tycker helt tydligt att det fortfarande är väldigt obehagligt att få hår på benen, men nu står han stilla och bara lyfter på benen istället för att försöka sticka. Följden har blivit en mycket finare häst som är väldigt social och tillmötesgående! :laugh: I veckan ska vi lastträna och på fredag åker han på bete! :)

32327574.jpg

Har släppt pållarna i "övergångshagen" några timmar idag. De gillade det massor. Jag har en ganska vältrafikerad väg precis utanför stallet och som jag måste över för att komma till hagen och jag var lite nervös över att leda Fendi över för första gången. Först ledde jag över mamman sen tog jag Fendi och såklart fick jag vänta för det kom tre motorcyklar precis när vi skulle över. Hon blev lite rädd men skötte sig jättebra ändå.

Min har knappt fällt något och är väldigt raggig fortfarande, inte i sin vackraste skrud precis. Ändå är hon i gott hull och har varit det hela tiden.

Maja, kul att det går framåt med hanteringen, och skönt att ha ordnat med bete!

Senast ändrad:

Jag har också börjat släppa över i gräshage några timmar/dag, mkt uppskattat och vääääldigt trötta hästar som kommer in på kvällen :rofl:

kl

Siri är också lite halvraggig fortfarande och idag är hon VÄLDIGT upprörd på matte som plockade fram switchflaskan.... :devil: jag får INTE klia henne i mankammen just nu ;)

bilder från i fredags

bra med ordentlig man o pannlugg mot flugorna :laugh:

Men vad skönt att ha en övergångshage! Här finns inte tillräckligt mer gräs för det ännu... Och faktiskt en liten fördel med att ha en väg intill hagen, hästarna blir ju mycket mera vana vid trafik än om de står totalt avskurna i en skog nånstans!

KL
Min syster följde med till hästarna igår när det skulle köras ut mer hö, och som vanligt blir det lite spring så snart traktorn kommer, inte för att de är rädda utan mest för att de får en anledning att busa tror jag... ;) Eftersom att syrran var med tog hon lite kort med sin mobil, första korten på flera månader!

Mobilkvalitet, dvs inte bra, men det syns ju att det är en HÄST iaf! ;)

32333660.jpg

32333661.jpg

Tillsammans med mamma häst som också sprang, trots stor mage!
32333662.jpg

Ett par kort som jag tog också, min mobil är fruktansvärt seg och vill inte alls vara med ibland, därför tar jag nästan aldrig kort med den, men tydligen var den på bra humör igår! :p

32333681.jpg

32333682.jpg

Som synes har även min grabb otroligt mycket man! Men pälsen börjar ju så sakteliga falla av nu när jag får borsta honom utan bekymmer! Han har dock fortfarande denna ulliga supermjuka pälsen kvar, så det dröjer nog nån vecka till innan sommarpälsen är helt framme!

*kl*

Denni verkar trivas riktigt bra i sitt nya hem och nya kompis:). Ligger redan ner i hagen och käkar:D
216366_207595405928133_100000330257764_678653_5485894_n.jpg

Annie fyller 1 år idag. Hurra Hurra Hurra!

Hade med en kompis och hon tycker att Annie ökat lite i vikt, skönt, en förändring bara på en vecka när vi tog bort sojan. Men har mycket kvar men det går på rätt väg!

Hon har också växt sen i mars, nu är hon 144 fram (ungefär) och 148 bak. Så på en månad har hon växt 2 cm fram och 4 cm bak :banana:

32334577.jpg

De går i gräshage året runt så vi har ingen invänjning på gräs :bump:

Vad roligt att hon gått upp i vikt! Men gjorde hon det efter att du tagit bort sojan? Bara undrar för jag tycker det borde vara tvärtom.

Mysigt, skönt att det gått bra :laugh:

Kl
Nu blir det liten bildbom, vi har justerat om i hagarna lite idag, så att unghästarna som dessutom alla är ston får gå tillsammans.
Foto: Peak (vars "lilla" fux ni hittar i 09-tråden)

DSC_2788.jpg

DSC_2826.jpg

DSC_2859.jpg

DSC_2882.jpg

DSC_2970.jpg

Ett tag sen jag uppdaterade om Nixi =) Nixi växer så det knakar och hon har äntligen flyttat från mamsens box..Vi har haft boxbrist så nu när det är varmt ute får shettisen sova ute =)( Han har vindskydd i hagen ) Nixi var inte helt nöjd med att bo ensam första dagarna men mamsen är lycklig ;) Och det är bara 1 månad tills Nixi blir storasyster! =)

Vad roligt att hon gått upp i vikt! Men gjorde hon det efter att du tagit bort sojan? Bara undrar för jag tycker det borde vara tvärtom.

Ja, vi tog bort sojan för 7 dagar sen ungefär, hon fick ju 0.3 kg av det innan. Nu får hon fölpellets istället och snart ska vi fasa in muskel. O hon har förändrats i kroppen och gått upp lite :bump: Enl foder-experter kan det bero på att hon inte tar upp sojan/överkänslig så det sinkade allt annat. Hoppas!

Ok, skönt att ha hittat något som funkar :) Hon ser inte så barnslig ut längre på bild, börjar bli hästar av våra 10 or nu!

Fiorano, roligt att det funkar på nya stället och att han verkar trivas.

Till Celu och Maja Kandi, jag ser att era hästar också har en del päls kvar (liksom min) skönt att inte vara ensam om att ha en raggsock :p

Min envisades med att inte vilja gå in i stallet nu i em när jag skulle byta hage.. hon tyckte nog trappen var lite farlig eller något. Ska träna lite på det ikväll tänkte jag.

delvis KL
Såg inte att ögat var blått förrän du sa det. Hur fint som helst! Älskar blå ögon på hästar =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross