Sv: 10rna del 2
KL
Min grabb har det bra borta på "lägret" men han har tydligen starka åsikter om maten! Inga problem att äta höet, det äter han med god aptit tillsammans med kompisarna (de har fri tillgång). Men en gång om dagen är de uppbundna ca en timma och får äta eget kraftfoder, och det har han tydligen inte alls velat ha! I början tänkte de som bor på gården att det berodde på att det var nytt och att han kanske inte gillade platsen som han var uppbunden på, för i början tog han bara ett par tuggor och stod sen bara och väntade på att få bli frisläppt igen. Alltså inga problem med själva uppbindningen, han var bara inte intresserad av maten.
Sen bytte de plats inne i lösdriften, men då åt han istället ingenting alls, så provade de att ge honom utanför bara i hink, men han ville inte ha då heller...
Hemma hos mig har han bara fått betfor, har haft sånt dunderhö så det har inte behövts nåt annat. På slutet fick han lite havre också vilket han åt med god aptit! Men nu får han lusern (uppblött pellets), havre och lite kli.
Fram tills igår har det varit hopblandat som en gröt, och då har han alltså inte ätit av det alls. Hon som ansvarar för placet ringde och ville bara informera om att han alltså betett sig såhär lite underligt. Men idag fick jag sms om att han fått det var för sig i olika små högar i krubban, och då hade han ätit all havre och petat lite i lusernen också, så det passade visst inte att äta gröt...
Kräsen liten grabb man har...