10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Nu går min "lilla" -10:a på hingstbetet på Bassholmen fram till september. Fantastiskt ställe och häftigt att flotta över hingstarna 2 och 2 på en liten träflotte.

Lite bilder finns här:
http://www.flickr.com/photos/sulmurz/5704549046/in/photostream/
och här länk borttagen av moderator
Min lille skrutt är nr 5 under hingstar 2011. Izzo e. HipHop - Nostradamus

Senast ändrad av en moderator:

Aaaah vad härligt! :love: Tänk vad häftigt om man kunde släppa sin grabb sådär på ett sånt ställe! Synd att det är så väldigt långt borta... *suck* Det hade varit så himla häftigt att bara få åka och TITTA på det där släppet! :love: Underbara bilder!!!

Verkligen jättefina bilder från hingstsläppet! Det måste ha varit en upplevelse att vara där och ta del av det, förhoppningsvis något man själv kan vara med om någon gång i framtiden :)

Jag var ute och försökte att fota en av mina åringar ute på fälten idag... gick väl bara sådär då han ständigt ska kela istället för att posa. När jag kommit in igen och laddade in bilderna passade jag på att jämföra med bilder från sensommaren förra året, och även om han inte ser ut som en "häst" ännu, så är det ju inte längre ett ulligt föl som går därute :grin:

Bebis:
Ozzbred.jpg

Ranglig åring:
Ozzred.jpg

Tiden går lite för fort det första året...

grimman: Vad roligt att hitta en länk till min photostream på Flickr! :)
Hur hittade du mina bilder?

Släppet var verkligen fräckt att beskåda, det var mitt första släpp men kommer vara där varje år fr.o.m. nu! Din hingst var verkligen vacker och ni stod väldigt nära mig så jag har nog en hel del bilder på dig och din häst, jag skickar mer än gärna över dem om du är intresserad :)

Åhhh så gulliga!!!

Men jag skriver som ngn annan under all vinterpäls fanss en rätt snygg hingståring.

och idag fyller min Filidutt 1 år! hurra!!!
Fidel Baldomero E: Baltimore
226900_10150236542659434_582504433_8552718_8211676_n.jpg

testar
I3212384W676H450V20110511T164013Z.jpeg

om det inte funkar:
länk borttagen av moderator

en bild till
länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:

Jag hade ju inte riktigt möjlighet att fota själv och maken hade 3 ungar att hålla rätt på så det blev inte så mkt till bilder alls. Gjorde därför en sökning på Bassholmen hingstsläpp och hittade lite bilder, mest från dig måste jag säga :laugh:

Du får gärna skicka över fler bilder på mig och stollen som ena ögonblicket åt i godan ro för att nästa inse att han var hingst. Grymt jobbigt att stå så i drygt 2 timmar med fullt fokus på honom. Han har ju inte fattat innan att det var hingst han var så det här var första testet!

Måste ändå bara tipsa alla som är i närheten att titta förbi Bassholmen, ta en dagsutflykt med m/s Byfjorden från Uddevalla eller Henån alternativt åk nästan till Fjällbacka och ta en liten båt därifrån.

Nu har det gått 2 veckor (ungefär) efter foderbytet (dvs bort med sojan), vad tycker ni? någon skillnad? (även om hon är tunn ännu)

Innan:

32304943.jpg

Nu:

32385022.jpg

32385024.jpg

Jag har inte tagit några av bilderna utan dels är det från Lanfears Flickr och där står Canon EOS 5D och dels är det de som håller i själva släppet som har anlitat någon fotograf.
Men kolla mer med Lanfear som har fyllt på med massor av bilder.

über snygga är dö avundsjuk!!! använder du dig av automatiskt fokus eller kör du manuellt???

Vad roligt att de upskattas! :)
Jag använder mig av autofokusen, det är svårt att hinna hitta fokus på springande hästar om man ska göra det manuellt :)

Du får jättegärna skicka PM om du har mer frågor, ska svara så gott jag kan!
(Vill inte sno tråden!)

Tycker hon har tagit sig bra för att vara så kort tid.
Min har jag fodrat på som tusan men han har vuxit massor de senaste månaderna så det känns som att det inte spelat någon roll vad han stoppade i sig. Smal var han ändå...

Här är lite fler av de fantastiska bilder som Lanfear har tagit på honom.

32387050.jpg

32387051.jpg

32387052.jpg

Supersöt! inbäddad i hö och allt!

I tisdags fyllde Kuusama ett år =) Annars händer inte så mycket mer än att hon fick stå uppbunden ett tag i en box då hon inte gjort det på länge. Lite mat i krubban men det var roligare att spana på de andra hästarna i stallet. Provade att dra lite i grimskaftet men gav upp och tog en tugga mat istället när hon inte kom någonstans =) Har varit med om så många som inte tål när det tar stopp bakåt så det är skönt att hon verkar ha lärt sig att vara fastbunden och inte får panik när hon inte kommer någonstans..

Pälsen börjar äntligen försvinna!! men eftersom facebook gjort om albumen vet jag inte hur jag ska få upp lite bilder :S

Jättefina bilder! Går det även att filma med den kameran som tar så bra bilder?

Jag släppte mina på bete i dag också, inte så värst mycket miljöombyte utan i en hage bredvid de vanliga hagarna, så det var bara att öppna ett grindhål.

Lite bilder på min 10 a, Skye e. Stalypso-Turban Rose från i dag.

32392446.jpg

32392443.jpg

32392447.jpg

Ni med hingstar, när tänker ni (om ni ska) kastrera dem? När börjar de bli hingstiga (om de blir det)?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka