1 timme å 10 min kvar......

Cilla

Trådstartare
.... tills vi ska på inskrivningssamtal. jag har fått order om att vara kissnödig, inte jättekissnödig, utan lite, så att livmodern kommer upp lite ur bäckenet! tror hon ska försöka lyssna lite... :o

å det killar i magen på mig, är så uppspelt!!!!!!!

hoppas allt ser bra ur bara, så inget är på tok... lite orolig är ja ju, men hoppas att allt ska gå bra.

gått upp 3 kilo, är i vecka 10, detta bådar gott för framtiden! :rofl:

ville bara skriva av mig lite....:bump:

Sv: 1 timme å 10 min kvar......

Jag tror hon ska göra ett urinprov för att se att du inte har någon urinvägsinfektion, de brukar inte lyssna på hjärtat först kring v.15-18. Eftersom bebisen är så liten och svår att hitta och bebis hjärtljud blandas med mammans puls från kroppspulsådern som ligger precis bakom livmodern :idea:

Det kommer gå jätte bra, på inskrivningen brukar de ta lite olika prover sen är det prat om alkohol, droger, mat, sjukdommar osv.

på mig har dom lyssnat efter hjärtat redan vid inskrivningen och hört det båda gångerna. har då varit runt vecka 8-10. men det betyder ju inte att ts ska lyssna på hjärtat såklart.

å nej då... inge spännade hände. inte ens proverna fick jag ta!!!!!!!!!!
tänkte vara med i Selmastudien , men hade givetvis glömt att kissa på rör i morse, så jag ska å ta prover nästa vecka istället.......................

nu är jag :mad: och funderar på om jag ska åka till min syster och tvinga henne att plocka fram sin AngelSounds, så jag kan få höra bultandet!!!!! skiter i om det är nyttigt eller inte.......

o bara för att jag är så :mad: och lite :( så värker det i magen. å när jag nyser känns det som hela livmodern ska lossna från banden den sitter fast i och åka runt lite planlöst i hela kroppen.

å dessutom är jag fet. :eek:'

med dopplern kommer du antagligen inte höra nåt, ofta gör man inte det förrän efter vecka 12.

Grattis!

Håller med Comfort. Och man blir ju knappast mindre orolig om man försöker lyssna men inte hör något... Bättre att vänta ett tag till!

Grattis till graviditeten!

inte arg, bara sur och besviken...... :mad:
fast det brukar vara ganska övergående på mig och så även denna dång!

men jag är fortfarande :mad: för att jag är en tjockis och kommer antagligen så att vara i nått år tills, tills jag har en rimlig chans att bli av med allt överskott på lagrad energi. :angel:

Men, hmm varför är du sur och besviken för ?

Ang "tjockistänket", du får helt enkelt tänka att du får en helt underbar belöning och jag lovar dig att när du sitter där med din lilla bebis i famnen så struntar du i allt ..

Innan förlossningen tänkte jag mycket på hur min kropp skulle se ut och hur jag skulle komma i form så fort som möjligt.
Nu när jag sitter med en 3 veckors i famnen så skiter jag i hur magen ser ut ;), den där lilla skrutten i knät tar upp all tid.

Det är väl inte konstigt om man blir lite arg och besviken?
Första graviditeten??

Jag ville göra ALLT på en gång!!
Lyssna på hjärtljuden fick jag göra nånstans runt v.8-10!!

Sen är det väl inte konstigt alls om man blir sur med alla hormoner i kroppen??
Hahaha!! Jag var en sån hormonstinn mupp under graviditeten så det var inte klokt!!!!

Ganska kul nu när man tänker tillbaka på det!!!!

på inskrivingsamtalet får man inte göra mycke alls...var i vecka 12 när jag gjorde mitt och dom tog endast blod och kiss prov. och frågade om alkoholvanor och rökning m,m. sen har jag inte fått lyssna på några hjärt ljud alls och är i vecka 17 nu. bara gjort nupp ultraljud och fått kort på bäbis sen har jag ett till ultraljud till i vecka 19.

Jag förstod inte vad hon var arg och besviken över därför frågade jag..

Jag fick inte lyssna på hjärtljud förrän i v.17, gjorde dock ett flertal tidiga ul.

men jag är fortfarande :mad: för att jag är en tjockis och kommer antagligen så att vara i nått år tills, tills jag har en rimlig chans att bli av med allt överskott på lagrad energi. :angel:

Äsch, med bebiskula märks inte tjockismagen ju. Jag vill vara höggravid jämt. :D

Min BM ville inte lyssna på hjärtat först efter UL. Förstå oron för mamman om det inte låter som det ska!!

Jag var på inskrivning i v.7, sen var nästa besök i typ v.22 eller nått.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 220
Senast: Hazel
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar