1 kg Krafft Breed?!!

Efter några veckor växer bakterier som tar han om mjölksyran till. Men det är inte bara mjölksyrabildande bakt som tar hand om stärkelse.
Så här på rak arm är jag inte säker på precis vad som händer men resultatet blir att mindre mjölksyra o mer ättiksyra/propionsyra bildas.
Jmf vad som händer i våmmen på en ko, normalt sett bildas propionsyra av stärkelse men om våmmen chockas med extra mkt stärkelse bildas mjölksyra.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har lite problem nu med att fixa en ok foderstat åt både mitt dräktiga digivande sto och till hennes 8 månaders son. Dom har tills...
Svar
10
· Visningar
1 432
Senast: roxanne
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 351
F
Foder & Strö Det gäller en häst på 12 år, halvblod som tränas i dressyr. Varierat, ut i skogen, ridhus, ridbana, tömkörs, alltid i rätt form och...
Svar
6
· Visningar
1 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vd
  • Hiss och diss del 5
  • Väder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp