O
Orzon
Jag hade planerat att vänta 3-4 år innan jag skaffade en hund till. Helst av allt ville jag ha en valp om några år som är barnbarn till min tik.
Men nu efter att ha haft en urmysig hanhund hemma i två veckor har jag börjat inse att jag kanske ska ha en hund till redan nu. Helst då en dotter till min hund som hon förhoppningsvis kommer att föda efter denna parningen.
Jag funderar lite fram och tillbaka och har spaltat upp alla fördelar och naktdelar med att skaffa en hund till just nu.
Fördelar:
*Colan (min urgulliga hund) skulle bli jätteglad om hon fick en polare.
*Pappan till dom eventuella valparna är jätte trevlig så valparna blir nog exakt vad jag vill ha.
*När jag skaffade Colan ville jag INTE träna lydnad mm. Hon är väluppfostrad och fungerar väldigt bra i vardagen men kanske lite för gammal nu för att börja träna med……och nu vill jag träna hund!
Naktdelar:
*Svårare att passa hundvakt till två hundar än till en.
*Två hundar kräver lite mer jobb än en hund
*Att ta med sej en hund till vänner mm går oftast bra. Två hundar kan vara lite stökigare.
*jobbigare att gå med två hundar i koppel.
Det finns mycke mer att fylla på listorna med.
Kan ni hjälpa mej????
Men nu efter att ha haft en urmysig hanhund hemma i två veckor har jag börjat inse att jag kanske ska ha en hund till redan nu. Helst då en dotter till min hund som hon förhoppningsvis kommer att föda efter denna parningen.
Jag funderar lite fram och tillbaka och har spaltat upp alla fördelar och naktdelar med att skaffa en hund till just nu.
Fördelar:
*Colan (min urgulliga hund) skulle bli jätteglad om hon fick en polare.
*Pappan till dom eventuella valparna är jätte trevlig så valparna blir nog exakt vad jag vill ha.
*När jag skaffade Colan ville jag INTE träna lydnad mm. Hon är väluppfostrad och fungerar väldigt bra i vardagen men kanske lite för gammal nu för att börja träna med……och nu vill jag träna hund!
Naktdelar:
*Svårare att passa hundvakt till två hundar än till en.
*Två hundar kräver lite mer jobb än en hund
*Att ta med sej en hund till vänner mm går oftast bra. Två hundar kan vara lite stökigare.
*jobbigare att gå med två hundar i koppel.
Det finns mycke mer att fylla på listorna med.
Kan ni hjälpa mej????