Sv: 09rnas tråd!
*kl*
Nu har jag ridit Juno två gånger efter kastreringen. Första gången longerade jag lite först innan jag satt upp. Han var fin att rida och hade bättre bjudning
. Men så kom det en lite ponnydam ner på banan och han blev lite jobbig. Då blev jag mesig, satt av och lonerade ett par varv innan jag satt upp igen. Travade några varv bara för att han skulle uppföra sig med mig på ryggen. Gick hur bra som helst och han sa inte ett ljud
.
Så igår blev jag lite tuffare och satt upp vid stallet. Mitt obegåvade jag hade inte tagit av sporrarna efter att jag ridit den andra innan. Höll på att åka av när han exploderade och bockade iväg när jag nuddade honom med sporrarna
. Jag satt kvar och gjorde nytt försök att skritta vilket resulterade i ny bockserie. Är tamejfan stolt över att jag satt kvar! Men då hoppade jag av och tog av mig sporrarna
.
Gick ner till banan och tänkte sitta upp där. På banan red redan en annan tjeje på sin connemarahingst. Den gapade en del men Jun svarade inte ens (yey!). Linade återigen några varv och satt upp. Fick direkt ta en fisght eftersom han drog mot den andra. Men det löste vi enkelt. Travade runt lite men han var så otroligt fokuserad på den andra hästen att det var ytterst svårmotiverat.
Ganska snart så lämnade den andra hästen banan och nu fight utbröt. Juno seglade på bakbenen och jag blev skitsur. Blir så trött på att det hela tiden är nåt som spökar så jag bankade på och det hjälpte minsann! Han travade med jättefin bjudning och formen kom! Första gången på bana som jag verkligen hade häst att rida på! Skrittade sen hem till stallet förbi hagar med hästar i som han inte ens tittade på
.
Känns helt rätt i magen att jag kastrerade!