Sv: 09rnas tråd!
Och jag är HELT överens med Gylle. Jag tycker inte att en 2,5-3åring har på en tävlingsplats att göra, oavsett om det är en "träningstävling". Hur mogen man än tycker att den är. Oavsett om det är på hemmaklubben med känd miljö, kända hinder osv. Jag tycker jättemycket om P&J som sådant, det är en väldigt bra träning för tävlingsklara ekipage, men inte för så unga hästar.
Alla får tycka och göra precis som man vill, men det är min åsikt. I övrigt är det jätteroligt att läsa om alla era fina unghästar!
För de försra så anordnas faktisk p&j i utbildningssyfte, de va så de började.
De är väldigt bra då de kommer in lite rutiner, kanske måste lasta för att åka iväg, andra hästar, mm.
De är ju inte så att man någonsin startar en p&j för att hoppa högt?
De är inte meningen att hindrerna ska vara de läskiga, utan att hästar ska få komma ut och som sagt skapa rutiner och se sig om, om de sen i själva verket rör sig om en tävlingshäst i fråga så anser jag att detta är en mycket bra sak att göra, även för hästar som kanske inte kommer få några jätte höjder.
Varför skulle detta vara övermäktigt?
Självfallet får man ju se över om jästen är redo eller inte.
Se de som en kul grej i utbildningssyfte!
I övrigt är jag HELT överrens med Rebeckasff
Och jag är HELT överens med Gylle. Jag tycker inte att en 2,5-3åring har på en tävlingsplats att göra, oavsett om det är en "träningstävling". Hur mogen man än tycker att den är. Oavsett om det är på hemmaklubben med känd miljö, kända hinder osv. Jag tycker jättemycket om P&J som sådant, det är en väldigt bra träning för tävlingsklara ekipage, men inte för så unga hästar.
Alla får tycka och göra precis som man vill, men det är min åsikt. I övrigt är det jätteroligt att läsa om alla era fina unghästar!