Sv: 09rnas tråd!
Finns alltid som som ser sig som bättre än andra, inget att haka upp sig på
Finns alltid som som ser sig som bättre än andra, inget att haka upp sig på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min 09a heter Mascot och kallas för "Kotten". Fungerar ju på en "Castro" också
En 2,5åring då? Är det okej, kan det på någon planet öht vara mogen ( inte enbart i knoppen utan även fysiskt ) för att ta sig sig runt en bana på ett bra sätt? Har så svårt att se hur man kan ha hållbarheten i fokus i en sådan situation, eller vad det skulle kunna ge hästen. Nej, barn ska vara barn.
???
En häst som alltså knappt fyllt tre år som är inhoppad? Många hästar rids in i den åldern och lär sig att gå rakt fram i alla gångarter, men den var alltså så väldigt mogen och klar att den kunde gå en bana på 60 cm i tävlingssammanhang? Det låter övermäktigt i mina öron. Okej att råka snubbla över en liggande liten stock i skogen när man är ute och låter hästen galoppera, men att ställa upp på P&J med en 2,5 åring fattar jag verkligen inte vitsen med öht. Vare sig den är "mogen" eller inte.
Du skrev innan treårstesten, här uppe har vi treårs omkring mars så hästarna har väldigt sällan hunnit fylla 3. Huruvida det är stora ryttare eller inte som väljer att hoppa banor på så unga hästar får mig inte att ändra åsikt. Jag har jobbat åt en utav våra största, och hästarnas väl och ve var ju sannerligen inte det centrala. Jag har fortfarande svårt att se syftet och kommer inte tycka att det finns skäl att ge sig iväg med en 3åring på tävling. Inte ens "träningstävling". Jag tror att individen, hur mogen den än må vara, mår bättre av att utbildas i samma tempo som de allra flesta andra, i längden.