Sv: 09rna del 2
Grattis Fiorano!
*kl
Kan ju passa på att uppdatera med.
Från marken går det riktigt bra nu och hon börjar kunna samla sig några steg i både skritt och trav, framåt-nedåt sitter fint.
Öppnorna är riktigt bra, slutorna är på gång. Hon börjar kunna ställa och böja sig riktigt fint även i traven som varit ett problem innan.
Hon har fått en grymt fin galopp där hon verkligen "sätter" sig på rumpan, även om hon ibland verkar tycka att vi ska träna på terra a terra istället
.
Det var allt det positiva.
I ridningen däremot går det skit just nu, på banan vill hon inte gå fram. Tvärstannar och börjar backa, "hotar" om att stegra och bocka :/.
Testade att rida ut igår istället men nej då börjar hon stissa upp sig istället, och jag red barbacka med termobyxor så jag hoppade av och promenerade/sprang med henne istället.
När hon kändes lugnare gjorde jag ett nytt försök, men hon börjar stissa nästan direkt och backar. Så jag testar att be henne backa istället men då är hon på väg att stegra istället. Så jag hoppade av och gjorde det jobbigt för henne istället med massa ställning, böjning och öppna längs vägen i skritt och trav. Hoppas att hon kan komma fram till att det är lugnare att ha matte på ryggen.
Hon är inte rädd av sig i vanliga fall och är en riktigt tuff häst med hög integritet som minsann vet bäst själv hur alla runt omkring henne ska bete sig.. Så risken är väl ganska stor att hon lärt sig att om man stissar så hoppar matte av.
Hade verkligen behövt en sadel nu så att man iaf kan känna sig lite tuffare. Men hon är extremt svår att hitta sadel till, den lokala hästaffären letar konstant efter sadlar att testa men det finns ju inget. Lite lätt frustrerad!