Sv: 08
rna del 6
Fin bild, han är så härligt tecknad!
kl
Jag har inte alls varit duktig på att uppdatera här, nu är det ju mer är en hel vecka sedan det stora "Breeders-äventyret" för vår del!
Det gick väl inte riktigt så bra som man hade önskat, men är överlag ganska nöjd ändå, med 2 av 3 delar i alla fall.
På gångarterna tyckte jag han kändes fin, men ser själv på filmen att det inte ser sådär jättebra ut kanske, jag kommer inte riktigt åt honom utan det blir lite långa tyglar och ingen riktig ridning. Fick 6.8 i betyg med plus för fin trav med bra takt och register men minus för att han är i framvikt och ostadig i kontakten. Lite snålt med poäng tyckte vi kanske, men låg iaf ganska precis mitt i.
Hoppningen blev typ katastrof, sämta rundan hittils (av de 3 hopprundor vi ridit, så vi har ju inte övat ihjäl oss på den biten direkt

). Började med att han rev hinder ett, vi rev hinder två, jag red skitkass resten av banan och hittade inga distanser, fick med oss halva 5an också på vägen och fick blysamma 5.8 i betyg och nästan bara minus i protokollet, och med 0.5 poängs avdrag per rivning slutade vi på 4.3 och hamnade alltså ganska mycket i botten.
I terrängen kändes han ganska matt och trött men hoppade ändå runt jättefint och jag är särskilt nöjd med det fina flytet i rundan. Fick fina distanser fram till alla hinder så det kändes ändå bra efter den kassa hopprundan. Men han var som sagt ganska matt så det saknades lite tryck i både galoppen och hoppningen för att riktigt imponera på domarna. Fick 7.1 med beröm för att han var fint på hjälperna, harmonisk och hade säker hoppning med bra taxering. Terrängresultatet hjälpte tyvärr inte upp placeringen direkt eftersom alla låg ganska jämnt, så slutade på 19e plats av de 22 som kom till start i finalen. Menmen, vi var i alla fall med!
Och sedan strejkade PB så terrängbilder kommer nån annan gång... Här är iaf film från terrängen:
http://www.youtube.com/watch?v=fFMSNUmprtw