Sv: 08rna del 6
Nä, man kan ju inte va hur modig som helst!
KL.
Här har jag haft sadelprovning (hoppsadel) och vi hittade en Jacson Santa Crus (verkar bara heta så, har ni stött på den?). Jag ska testa den tills på tisdag och avgöra om det är ny sadel-behag eller om den faktiskt passar. Han ska iaf luddas in som en redig engelsk häst och det får jag väl stå ut med Har jag tur kommer jag under 5000sträcket med! Tog en tur på 1 km i vårsolen.
Ubbe: Måste jag?
Kajsa: Jodå, gå nu.
Ubbe: Säkert? *lättar lite fram*
Kajsa: *ryter*
Ubbe går
Ubbe sänker sig i formen och strosar. Rakt förbi allt som han vägrat gå förbi senaste veckorna. Kommer fram till en åker med ensilagebalar, huggen skog
Ubbe: VAD FAN ÄR DET DÄR?!?!?! *pulsar, frustar och börjar öka steget, nästan trava mot det där läskiga*
Hehe. Ubbe är tillbaka! Han skulle heller inte hem till stallet men gick med på att vända men gick i snigelfart. Skönt! Så nu håller jag tummarna att denna funkar. Sadelutprovarn blev chockad över hur bra han rörde sig med, det är ju alltid roligt att höra när man sitter på en renrasig paint (som bara släpar fötterna i backen och är felbyggd för att kunna vinkla in arslet osv
)