08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Hos oss står det still just nu. Unghästarna har fått virus och stallet är isolerat för tillfället så det går inte att göra just något. De lär få vila en månad nu efter detta dessutom så det blir inga träningar eller debuter för vår del under våren. :(

Men usch så tråkigt :(

Snart ska han inleda sin ridkarriär, mitt svarta hjärta!
cn3_196147387.jpg

Nä det känns hemskt tråkigt, men vi hade ändå tur att det inte var något värre virus så vi behövde bara vara isolerade 10 dagar, men de som varit sjuka måste ju vila 1 månad efter sjukdomen iaf.

På vår transport har jag frambommen på ett läge som är ungefär där halsen slutar på bringan.

Ok, vad är det för virus? Hur märkte ni det?

Okej där har vi vår nu med. Undra om man kan ha den högre eller det spelar kanske ingen roll.

Det är EHV av typ 4. Vi märkte att det var virus eftersom hästarna såg hängiga ut och när de då tempades hade de hög feber. Googlade som en galning och konstaterade att det förmodligen var EHV. Var bara frågan om det var 4 eller den mer läskiga 1an. (Den som gör att dräktiga ston kastar om de får det). Vi tog därför prov och skickade in och fick bekräftat att det var 4 som är mer som en förkylning och inte lika 'farlig'. Tur för oss!

Usch vad obehagligt!

Hos oss står det still just nu. Unghästarna har fått virus och stallet är isolerat för tillfället så det går inte att göra just något. De lär få vila en månad nu efter detta dessutom så det blir inga träningar eller debuter för vår del under våren. :(

Men så tråkigt. Å andra sidan kan du kanske köra lite hårdare nu i sommar istället om de får en bra vila nu.

*kl*

Är det för sent att haka på tråden med sin 08a? Ni är ju trots allt redan inne på del 5 ;)
Har lyckats missa denna tråd då jag aldrig är inne på avel

+ Aliah

Tack så mycket!

Han är min "lilla" stjärna och jag hoppas att han ska bli dressyrstjärna när han blir stor. :) Mätte honom för ett tag sedan och då var han 174 cm, med skor ioförsig. Min tränare tror han blir ca 178, men jag hoppas han bara blir någon cm till. Allt över 170 tycker jag egentligen är för stort, sen behöver jag ju stege för att komma av o på... Hur mycket mer tror ni att era hästar kommer växa innan de vuxit klart?

Jag var heller inte med från början, och det är väl bara kul när det kommer fler. :)

Vad är det för häst du har? *nyfiken*

Det var en rejäl kille, men han ser ju iallafall lätt ut i kroppen och mest långa ben.
Min var 170cm sist jag mätte och blir nog någon/några centimeter till på höjden, det blir riktigt spännande att se hur han blir i kroppen för har riktigt rejäla ben och en hals som jag tror kan bli väldigt maffig. Jag hoppas han inte blir FÖR rejäl för jag är inte så jättestor själv.

*delvis kl*

Då hoppar jag väl på tråden och presenterar min -08a :laugh:
Ett sto e.Sandakan, endast grundriden då jag fick hem henne i november förra året och vintervädret har satt stopp för allt vad träning heter. Men nu har vi äntligen kommit igång igen.
I dagsläget 162 cm men jag hoppas att hon landar på åtminstone 165.
Planen är att hon ska bli min framtida tränings/tävlingshäst nu när gammelmannen har blivit förtidspensionerad :)

11t623q.jpg

259d53q.jpg

164dqo.jpg

Jag hoppas att Hartwell växer lite till i manken, han är fortfarande överbyggd... Är väl ca 165 cm i manken och 168 cm i bak nu. Hoppas att han blir jämn iaf. ;) Tack och lov så rör han sig inte "framstupa" trots den höga "rumpan". :)

Då min fina gris har kattapulltat mig de senaste och vart almänt grinig så eslöt ja mig för att ge honom en veckas vila. Tyvärr lev de lite längre än en vecka då ja fick influensan :S men nu så ska vi igång igen! Fick pratat och bokat tid med tillridningen nu i vår så nu har vi preliminärokat 1 maj vilket känns bra! han kommer komma till en sjukt duktig fälttävlansryttare som har fokus på dressyr. Hennes tävlingshäst är efter Knas morfar så de e med lite skoj =)

Fick ridit en kompis häst idag och GUUUD va ja saknade de där att RIDA, kunna kräva och ja allt =) Men snart så ska även ja kunna komma dit med min powni =)

Så lugn och fin han såg ut :)

Delvis kl.

Jag ska fasen ta mig iväg till ridhus längre fram nu under april tror jag.
Ska och hämta en transport nu i veckan faktiskt, äntligen en egen transport =D

Skönt att slippa hyra transport hit och dit när man väl behöver det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka