08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Vad skönt att allt gick bra ändå, kan säkert vara något som du skrev eller så kanske hon blev rädd och reagerade som hon gjorde. Skönt att det gick bra iaf. Fin bild, du är duktig på att få till fina bilder :) filmen får jag ta när jag kommit ifrån sjukhuset.

Krya på dig!
Hoppas att sjukskrivningen är så väl tilltagen att du faktiskt kan använda den sista veckan till något konstruktivt. ;)

Aliah,
Måste säg att jag är imponerad av bilföraren. Här verkar det ibland vara en sport att se hur fort man kan köra förbi en häst. :eek:
Kul film, förresten! Härligt att se glada hästar. :)

*kl
Fick äntligen remiss-svaret från Skara, och de tyckte (jag hoppar över det medicinsktekniska här) att förändringarna inte var stor nog att orsaka ataxi; de var inom det normala i alla fall.

De andra höjda blodvärdena som jag inte hade koll på sist var monocyter och lymfocyter, så inte konstigt att de kollade extra för tumörer, men då brukar det vara virus med i bilden istället, så allt sammantaget, så lutar det nu åt att det hela faktiskt är en virus av något slag.
Att medicinera mot virus är ju inte riktigt lönt, så vi håller oss till planen och avvaktar att hans kropp kan klara upp det här. (Och svaren på utstrykn.proverna.)

Detta är det första positiva beskedet jag hört på hela sommaren, så även om det fortf. är "touch and go", så höjdes plötsligt oddsen för ett tillfrisknande en liten bit.
Jag håller alla tummar och är försiktigt optimistisk!

Tack så mycket!
Är hemma nu igen, äntligen.

Det mest jobbiga är svullnaden, enligt min karl ser jag lite ut som en hamster medans jag själv tycker jag ser ut som en av katterna i Pelle svanslös (verkliga versionen inte tecknat då).

Sen är det där med att rida, helt ärligt vet jag inte när jag törs upp i och med allt detta :( Och det är verkligen så tråkigt.
Jag får fortsätta med massa markarbeten, ta ut NH instruktören som jag fick avboka för mormors bortgång tex. Jobba lite så :)

Då riskerar jag inte riktigt något med munnen, vill inte in mer nu :(

Verkligen kul att ha er att följa när man låg där öppe!

Jag håller tummarna för din krabat att han piggnar på sig helt och det blir bra!
Lycka till!

kl

Nu lämnar jag tyvärr tråden. Rille fick vandra vidare till dom evigt gröna i morse :cry: men dessvärre utan att jag fick veta varför han varit halt. Skulle varit på åb i onsdags men i måndags kväll kom han in och var svullen över h has och kunde inte böja benet, när jag tog upp benet och förde det bakåt så stannade det rakt, det fanns inget som "drog tillbaka det", han försökte sparka undan mygg under magen med det benet, knät förstod signalen från hjärnan men hasen hängde inte med utan hängde bara rakt ner. Han stödde på hoven och gick relativt obehindrat men kunde naturligtvis inte springa även om han försökte :cry: Vet sa att det med största sannolikhet var en sena som var av i hasen eftersom benet bara "hängde" i hasen. Lång rehab med stort frågetecken om han öht skulle gå att använda som ridhäst.

Det här var rent vidrigt att göra.... en så ung häst som ju eg skulle ha framtiden för sig.... fy :devil: vad brutalt det känns. Det här kommer ta lång tid att komma över :cry:

Nej men fy vad hemskt :eek:
Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag verkligen är ledsen.

Nog det bästa för honom även om det är riktigt tråkigt, du är stark som
gjorde det och som varit där för han.

*Kramar om* och beklagar verkligen bortgången utav en riktigt fin häst!

Nej men vad tråkigt :cry: Stackars lilla pålle. Har också tvingats avliva en ung häst en gång och det kändes fördjävligt. Men ibland måste man.

Kan du inte lägga in en "minnesbild" på honom?

Stackars dig, lider verkligen med dig, förstår att det inte var något lätt beslut, men troligen det rätta..som hästägare är man ju ibland tvungen att ta sitt ansvar och avgöra mellan livet och döden. Beklagar sorgen. Ta hand om dig nu! kramar

tack söta ni! Även om jag försökt intala mig själv att han skulle tas bort vid en lång rehab för "hovhältan" så är det en helt annan sak när det väl blir verklighet :cry: det här är ju tyvärr baksidan av myntet :crazy:

Det finns 2 st i stallet som undrar när deras fina kompis kommer hem igen,....

Jag beklagar något ofantligt. Det är det värsta med att vara djurägare, oavsett hur 'det enda rätta' det än är så är det som att slita loss hjärtat och stampa på det när man måste ta det tuffa beslutet.

RIP Rille.

Usch så jobbigt! Stackare. Han har det bra nu :) äter massa gräs och myser i solen :) leker med kompisar och har det bra!

Kramar till dig!

Fick lite bilder tagna igår när det var så sjukt fint väder!

Jobelle
292757_10150372074170948_789510947_9776045_1007650203_n.jpg

311540_10150372074835948_789510947_9776051_35168472_n.jpg

309528_10150372075395948_789510947_9776056_1973961051_n.jpg

301005_10150372075605948_789510947_9776059_133098219_n.jpg

318436_10150372076110948_789510947_9776064_660876057_n.jpg

:cry: Stackars vackra, underbara Rille! Jag tycker så synd om er båda två.
Vilken tur för honom att han har en så fantastisk matte som kunde ta det svåra beslutet. :bow:
Skickar massor av kramar till dig.

Kommer att sakna dig här i tråden också - hoppas att du tittar förbi någon gång i alla fall!

:cry: :cry: :cry:

Åh vad jag lider med dig! Sitter här med tårar i ögonen... Fina fina Rille! Starkt beslut att fatta, men som någon sa, hur mycket "det enda rätta" det än är så känns det ju skit... Usch och fy, skickar tonvis med styrkekramar till dig!

R.I.P Rille

Beklagar verkligen sorgen.
Är ett otroligt tufft beslut att ta oavsett och det är verkligen starkt att kunna ta det så snabbt.

Skickar tröstkramar.

Men nej! Jag beklagar verkligen, fy så tråkigt:( Fina fina Rille, jag är så ledsen för eran skull:cry:
Även om man aldrig träffat 08: orna i verkligheten så har man ju hängt med sen födseln, känns otroligt tråkigt när nåt sånt här händer.

Ta hand om dig Celu, skickar en stor bunt med tröstekramar till dig!

Skriver inte i denna tråd direkt längre, men ska försöka skärpa mig. Läser dock varje dag hur det går för er alla.
Liam har jag skrittat i skogen en del, men inridningen gick så segt i mitt tempo:angel: så nu har jag tagit hjälp av en tjej som ska befästa grunderna. Tar nog inte så många ggr:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka