Sv: 07'ornas tråd del 12
Visst är det kul att höra sånt!
Jag har insett nackdelarna med att rida off road. Igår gick vi ner oss i ett lerhål!
Visst såg jag att där var lera, och ja, mitt pucko, jag vet att de har grävt där. Men att det under den till synes fasta ytan skulle vara flera meter djupt hade jag INTE räknat med.
Häststackarn försvann under mig och blev liggande med lera upp till magen. Jag klev såklart av, och konstaterade att marken höll för mig att gå på, men hästen satt fast med benen åt alla håll.
Hon är ju inte den som får panik direkt, och hävde sig upp och framåt några decimeter i taget. Sen efter ett tag så drog en djup suck på ett sätt som jag inte hört henne innan, och la ner huvudet i leran och gav upp. Då fick JAG lite panik! Lite mer uppmuntran och så kom vi upp på fast mark.
Hon fick bada 3 gånger igår för att få bort leran, sadelgjord och träns var bara att spola av. Fick några småsår och ett lite djupare, men fortfarande ytligt. Började svullna i ena bakkotan efter några timmar. I morse hade det inte synts något. Nu ikväll diskret svullen och lite gallig runt om, stel men inte halt vid longering. Promenad vid hand blev det idag istället för hoppträning.
Det är nog inte mening att jag ska åka till Tågarp?