Sv: 07'ornas tråd del 12
Ja, visst är det så. Det är inget hon lider nåt stort av. Men det är så jävla typiskt att hon ska göra detta just idag. Kunde hon inte vänta till imorgon? Eller för tre dagar sedan?
Hon är inte halt, men ömmar vid tryck och blir irriterad och lyfter på benet. Och eftersom hon dessutom har fullblodsgener så ser det såklart ut som en telefonstolpe så fort hon får ett sår på ett ben, så det är bara att bada det med hibiscrub och tjata ut det tills det läkt ihop. Så blir det varje gång hon får ett sår, och nu är det dessutom lera överallt i alla hagar så det gör inte saken bättre. Även om jag vet att det är så varje gång och bra är att rida på som vanligt tills det har läkt så är det inget man vill visa speklulanter om man vill ge ett proffsigt intryck.
Beridaren är dessutom bortrest ons-sön denna vecka vilket gör att idag var den dagen som passade att visa henne. Men det skiter sig ju nu i minst en vecka till, och under tiden får jag brottas med henne själv eftersom beridaren är bortrest. Sedan vill jag ju att hon ska trimmas till lite innan hon visas eftersom jag inte är den som känner för att vara ute och galoppera henne just nu och jag gärna vill visa en häst utan onödig överskottsenergi, så det blir väl då tidigast onsdag nästa vecka som det kan funka att visa igen. Om det nu passar alla parter som ska involveras... Är så less, less, less, less.....*spy