Sv: 07'ornas tråd del 12
*kl*
Igår var vi på första hoppträningen ute
Pigg och glad polle så jag längde läderna ett hål för att öka chanserna att sitta kvar
Det var dock inga problem, lite bock och bus men inget avanserat alls!
Hoppningen kändes bra bortsätt från att han i markarbetet och mellan hinderna kändes okoncentrerad, men så fort det dök upp ett hinder så focuserade han på det, alltid nått
Tränaren tycker dock att han börjar bli för lydig nu och vill att jag ska betsla ner honom...
Jag vet inte riktigt vad man skulle kunna byta till..
Han går nu på ett rakt kimberwick med dubbla tyglar (använder sällan den understa som sitter fast)
I dressyren går han på hack bäst eller ett vanligt 3 delat, tycker dock att jag får svårt på det 3 delade att inte ha dragkamp i galoppen, han stretar och blir framtung..
Har provat ett rakt babypelham ett par gånger och det funkar han super på förutom att han började lägga tungan över bettet
Har han ett rakt bett vill han ha tungfrihet i det.
Har även i höstas ridit på ett myler bett med D ringar, det funkade ganska bra i höstas, nu hatar han det!
Funderar på att prova ett kombinationsbett men har läst mig till att dom på h**ks inte verkar ha den effekten jag vill ha och inte ligger still på dom så det går bort.
Nathe ser fantastiskt ut men är ju så förbannat dyra
Någon som har några förslag alls???