07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

*kl

Det kommer en och provrider min häst imorgon. Den som tidigare var intresserad av allt utom att betala :grin: Menmen, nu är ju läget ett annat så man får väl se glad ut om nån vill köpa henne öht...
Dock får jag alltid såna samvetskval när det väl känns som att det närmar sig att någon potentiell köpare ska komma, speciellt nu när jag vet att hon är intresserad. Jag är både nervös för att hästen ska leva jäkel och slopa alla chanser till försäljning, men samtidigt är jag orolig att jag gör fel beslut om jag säljer.
Fastän jag vet att det inte funkar mellan oss så är det lite som att göra slut på ett förhållande - man sörjer de kraschade visionerna mer än individen. Så har det iaf varit för mig. Och jag hade verkligen ideer om framtiden med denna häst, det hade varit så roligt om det gått vägen eftersom jag känt till henne i hela hennes liv och har en så nära relation med uppfödaren att vi betraktar henne som "vår" häst. Men samtidigt vet jag nånstans att när jag ser tillbaka i backspegeln på den här tiden så är det mer bekymmer än framgångar :(

Menmen, hon är ju inte såld ännu. På sätt och vis hoppas jag att hon lever jäkel imorgon för då ser jag ju verkligen om ryttaren klarar upp henne. Och ryttaren får en klarare bild av henne att ta ställning till. Senaste gången hon provred ville hon ju ha henne direkt, men då var hon å andra sidan på bra humör då hon provred. Jag sa att det är en häst man ska prova flera ggr just pga variationerna i humöret. Så vi får väl se nu då. Hon har varit dryg senaste veckan, en har åt av med besked och hon har försökt med en annan. Det enda positiva är att man inte får känslan av att hon ska ha av folk med vilja, hon blir bara så yvig i sina reaktioner att det ibland blir så. Idag red beridaren och hon var kaxig då med men inget allvarligt. Däremot var hon väl på bättre humör då jag red henne ett par dagar för jag märkte inget, men å andra sidan sätter jag inte samma press på henne heller...

Senast ändrad:

Hoppas att det går bra ed provridningen! När du tvivlar på om du gör rätt i att sälja så gå tillbaka här i tråden och läs, då får du perspektiv på hur jobbig tiden med denna hästen faktiskt har varit.

*kl*

Red i solnedgången ikväll:)
563940_10200350725962662_1017582484_n.jpg

Haha! Det skulle du filmat! :rofl:

Vi red ute i tränarens paddock hela förra veckan! :love: Tog hem henne igår efter ett intressant pass med en del aha-upplevelser från min sida, och tränaren fick se hur hon testar mig. Idag red vi själva på stora utebanan hemma.Lilla skrället tar verkligen alla chanser att försöka maska, hon tänjer försiktigt, försiktigt på gränserna, och jag har ju inte märkt det tidigare. Nu var jag till hennes förtret mer uppmärksam och jag tror inte att jag lät henne komma undan idag.

Köpte färgad plasttejp och snurrade runt tyglarna på utvalda ställen. Ser jag den röda tejpen på dressyrtyglarna så har hon stulit dem för mig! :mad: Blå tejp för lite högre form längre in i passet. Det ser verkligen inte klokt ut när jag rider nu, men förhoppningsvis ger det resultat längre fram!

Ja, det ska jag verkligen göra. Bra tips :) Jag hoppas såklart att det ska gå bra imorgon, jag är bara skeptisk till om nån vill köpa henne när hon är på mindre charmigt humör. Men det finns ju en för alla sägs det.
Jag ska faktiskt åka och titta på en ponny senare i veckan, om det nu finns intresse för min häst efter provridningen imorgon så jag vet lite mer om läget. Jag tror nästan jag köper en ponny istället, iaf som det känns nu. Med mina tävlingsambitioner räcker en ponny gott och väl för att starta bland hästar. Drömmen är en rörlig ridponnymodell som ser ut som en "miniatyrstorhäst". Men dom kostar ju oftast rätt mkt om man som jag vill att som är utbildade.

Ha ha ha det var ju perfekt med färger på tyglarna!:laugh: Då kan du rida ihop med eleverna på ponnyridskolorna utan att skämmas...de brukar ju ha grön o röd tejp på sina tyglar, dock med annan betydelse än dina...:angel:

Din häst är jätteball !
Men jag hade inte kunnat sitta så fint som du gör ett enda steg i traven.

Tack! Vad glad jag blir :) Nja, det är lite trixit plus att jag dagen till ära bara hade oskodda ridbyxor i stallet! Men det gick ju iaf :)

Jag har till och med för mig att det finns gummityglar med färgade partier för sådana övningar? Eller är de bara till för folk som vill se snajsiga ut och gillar färger? :angel:

De är ju gräsligt fula! :yuck:

Tejpade hopptyglarna också när jag ändå höll på, de har grön tejp på första hacket och sen blå tejp nästa. :angel:

Jag sa inte att jag tycker att det är snygga, bara att det kanske är en anledning till existensen? Det finns folk till allt (har jag hört :D ). Jag gillar stilrent, både ponnyprakttrender och blingblinghysteri har gått mig förbi :angel:

I samma anda så funderade jag faktiskt själv på att ha en färgad snodd till den knopp i manen som ska vara högsta punkt för programmet i fråga när jag tävlar. Dvs. högre upp på halsen desto högre klass jag rider. Mest för att unge herrn just nu befäster sin högre form i programmen och inte är helt stadig än. Att snodden inte är svart syns ju bara på ovansidan, alltså från mitt håll :D

Nu fattade jag inte ?

Det är väl inte någon klass som något annat än nacken ska vara högst ? Sen så är de ju olika hur högt nacken i fråga ska vara

Fast i lägre klasser så är ju inte nacken den ensamt högsta punkten, i till exempel en "LB-form" så blir ju en punkt på övre delen av halsen i samma höjd (eller snäppet högre) som nacken.

*kl

Alltså, jag tror jag ska gå och bli religiös. För det är helt uppenbart att det är någon högre makt som har bestämt sig för att i mitt liv ska inget gå vägen. Jag har antagligen varit ruskigt elak i mitt tidigare liv för att ha ett så dåligt karma...

Precis när jag skulle åka till stallet idag ringer beridaren och säger att min häst gjort illa sig i hagen, är varm och svullen om ena frambenet och inte alls är lämplig att visa för spekulanter idag. Så provridningen var inställd.:eek:

Alltså.... jag vet inte vad jag gör. Jag blir helt skogstokig. Milt uttryckt. Jag tror jag ska börja föra dagbok över alla motgångar resp. framgångar jag har i livet så att jag får svart på vitt att vissa människor inte är till för att uppleva någon form av glädje alls. Jag är så OERHÖRT JÄVLA LESS på precis allting just nu. Ingenting fungerar, varken privatlivet, yrkeslivet eller stallivet om man nu får ha det som en egen del. Det är helt otroligt.

Menmen, nu har jag ju inte tid att sitta här och spy galla. Jag måste till apoteket och köpa sårtvätt och diverse grejjer och sedan ägna några timmar i stallet till det, och sedan åka tillbaka och tillbringa 9 tim till på mitt helt outhärdliga och totalt värdelösa arbete vars enda uppgift just nu är att finansiera den här hästen jag gjorde misstaget att skaffa mig...:devil:

Din stackare, även om sympati inte hjälper någon så tycker jag verkligen synd om dig :( jag hoppas verkligen att det vänder!

Din häst är jätteball !
Men jag hade inte kunnat sitta så fint som du gör ett enda steg i traven.

Tja är hästen bara genom ryggen så ska det ju inte vara några problem :angel:

Citat Patrik Kittel

"Hur vet jag när hästen går över ryggen? Jo, då är den bekväm att sitta på och det känns som om den nästan kommer upp till sätet med sin rygg. Patrik visar hur det kan se ut när det inte är bekvämt genom att till publikens jubel studsa några steg i otakt i traven. Decorous ser påtagligt förvånad ut."

Kloka ord, men eftersom vi har problem med att få honom att slappna av och jobba genom ryggen jämt kan det studsa en del ibland ;) Men när han går rätt är det inga problem! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 448
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 516
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?