Sv: 07'ornas tråd del 12
Jag vet exakt hur det känns när det känns som om allt i livet går fel.
Efter att min pappa dog plötsligt en natt 2011 i hjärtinfarkt, aldrig varit sjuk innan, så kändes det som om hela livet rasade samman. Dels var man ju helt under isen pga sorg och sen kraschade typ hela min ekonomi. Det var liksom grej på grej på grej som gick sönder och allt var dyrt. Som hästägare har man ju aldrig speciellt mycket i buffert
På det så fick Divan kolik med klinikbesök som resultat, uttänjda ligament med klinikbesök som inte täcktes av Agria och blev galen att rida, ni kanske minns att hon skenade i ridhuset. Killen jag var kär i flyttade till Sundsvall för att plugga och skaffade tjej där och dessutom hör jag inte till de där som inte kan äta när de mår dåligt så jag gick upp 3 kg i vikt (vilket inte direkt är en katastrof men det kändes som det då
) Sen var det ju massa småskit på allt också, kompisar som inte fanns där osv osv.
Det känns så jävla orättvist när allt går dåligt. Man tycker ju att det borde räcka med att det går dåligt på ett plan. Typ bara hästen, bara familjen eller bara kärleken men tyvärr funkar det ju inte så. Ibland kommer all skit på en gång.
Detta kanske inte var direkt peppande men du är inte ensam. Grät i bilen hem från stallet varje dag i flera månader för allt var skit. Men vet du, man är fan starkare än man tror och även fast allt inte blir bättre på en gång så kommer du bli glad igen.
Är hon verkligen så svår att rida, nu menar jag inte att nedvärdera din ridning har ridit hästar som gått St Georg men som jag knappt fått på tygeln pga kemin inte stämmer. Vad gör hon specifikt? Du kanske ska omformulera annonsen så fler kommer och kollar, inte nämna något om hennes tricks och fix direkt utan avvakta och se på provridningarna. Bara för att hon har ett beteende med en ryttare betyder inte att hon har samma beteende med en annan mindre erfaren. Speciellt om ryttaren sitter upp utan förutfattade meningar.
Vad har hon för stam? Hoppar hon bra? Hur rör hon sig? Vi är ju ganska många som har stora kontaktnät i denna tråd och någon kanske vet någon som letar eller som är duktig och vill låna.
Min gamla häst som jag köpte för 195,000 blev galen efter 2 år och veterinärerna kunde inte hitta något fel på honom. Honom fick jag ge bort, jag kunde ju avlivat också men jag skulle inte få något på försäkringen. Han går nu 130 med en junior. Han är fortfarande galen ibland men hon skiter i det
Det finns fler sådana ryttare. T.o.m några som kan betala en slant.
Pepp pepp pepp i massor