Sv: 07'ornas tråd del 12
*Knapplån
Visste inte ens att denna tråd existerade men här passar min ena häst in iallafall
Blev ombedd att uppdatera lite från en annan tråd. Vet dock inte vad jag ska skriva men kan ju berätta lite om senaste tävlingar och kommande tävlingar till att börja med!
Calistra, min egen uppfödning e. Corlensky G är det alltså som är sex år i år. Hon har hunnit med en del i sitt liv och hon avslutade förra tävlingssäsongen med att debutera 130 felfritt. Hon har gått två tävlingar detta år, totalt fem starter och varit felfri i alla (förutom att ryttaren red fel väg på sista hindret i en klass med det är ju knappast hästens fel
) så tycker hon sköter sig bra!
Det är jag som rider henne hemma till vardags men jag har en annan ryttare som hopptränar och tävlar
En del av er har säkert sett henne här på Buke tidigare. Det som hänt senaste tiden är framförallt att hennes mentala utveckling har gjort sig ett rejält framsteg!! Hon är betydligt mer harmonisk i all hantering och ridning, hon har varit skarp men jag kan nu konstatera att det finns de som är betydligt värre i hennes omgivning
Att hon har mognat har också gjort henne mindre spänd, vilket varit hennes svaghet, även om hon alltid varit tuff och inte det minsta nervig eller feg. Men hon är som sagt mer harmonisk som individ och det är otroligt skönt!
Det kortsiktiga målet med henne är att hon ska hoppa Falsterbo och Flyinge i sommar. Vi lämnade in kvalpappret på Grevagården i en klass för ett par veckor sedan och hon nollade så hon behöver en nolla till på det pappret. Efter Grevagården har hon fått en lugnare period utan hoppning och med mkt uteritter. Nästa vecka laddar vi om med lite mer ordentlig träning och nästa tävling blir i Eskilstuna tvådagars, 20 april
Film från Grevagården för två veckor sedan:
http://www.youtube.com/watch?v=4STUW8HyFSg&list=UUSATNiOCUSpf-EPy7kRZMSA&index=1