07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

Ja mina pålls trivs väldans bra tillsammans tack och lov:)!
58826_10200329343428112_1619102093_n.jpg

kl

kl

Idag hämtade jag mitt nya kandar på posten och pollen fick gå premiärtur med de på i skogen vilket gick väldigt bra. Är helt galet nöjd!:love:

doumlbert_zps3dda6435.jpg

Känns som att dom blir så himla vuxna med kandar på och plötsligt försvann min lilla bebishäst haha

Haha vi tackar och bockar;) Han har en rätt bra bit kvar innan vi är i närheten av någon grand prix men vi får kämpa på haha

*kl*

Jisses vilket snyggt kandar! :d:love:

Här kommer en liten bild på min flicka, hon försöker hålla sig i skinnet och skritta på utan att busa :love:
Men ibland spritter det till i kroppen och då bara måste hon stegra lite..:angel:

733969_10151525852133180_1782820235_n.jpg

Snajsigt, kandar står på listan över saker som ska införskaffas när pengarna finns (alternativt när jag fyller år och hästens ägare känner att det är dags att slå två flugor i en smäll och både gratulera sin dotter samt ge hästen en behövlig pinal på en gång :angel: ). Nu när jag i sista minuten lyckades få tag på biljetter till Gbg Horse Show (fjärde raden, bra med kontakter) så får jag väl kika där. Har annars en lista med grejer som ska beställas från England framåt sommaren (eftersom både mina Ariat-skor och chaps har börjat slitas ut nu och det är både dyrt och svårt att få tag på rätt modell i Sverige) så kanske ska ta en raid på internet och leta upp ett snyggt kandar då.

*kl*

Idag stod dressyrträning på schemat. Hästen skötte sig trots att han är lite trött och vi övade på förvänd galopp och annat smått och gått ur LA-programmet som han ska gå på nästa tävling. Nu ska han få ta det lugnt fram till nästa onsdag med vilodagar och lullull i skogen för att få ordning på allt i lillhjärnan. Han verkade dock nöjd med att få en extra kraftfodergiva när han kom in i boxen, får se om bränsletillförseln gör någon skillnad.

Jag blev också ännu mer sugen på ett kandar:p. Kollade på Calevo och hittade ett fint från Passiers billigare linje för ca 2.000:- som dessutom fanns i ponnystl! Dom där skattepengarna jag får ska räcka till mycket:D!

*Knapplån

Visste inte ens att denna tråd existerade men här passar min ena häst in iallafall:) Blev ombedd att uppdatera lite från en annan tråd. Vet dock inte vad jag ska skriva men kan ju berätta lite om senaste tävlingar och kommande tävlingar till att börja med!

Calistra, min egen uppfödning e. Corlensky G är det alltså som är sex år i år. Hon har hunnit med en del i sitt liv och hon avslutade förra tävlingssäsongen med att debutera 130 felfritt. Hon har gått två tävlingar detta år, totalt fem starter och varit felfri i alla (förutom att ryttaren red fel väg på sista hindret i en klass med det är ju knappast hästens fel:angel:) så tycker hon sköter sig bra!

Det är jag som rider henne hemma till vardags men jag har en annan ryttare som hopptränar och tävlar :) En del av er har säkert sett henne här på Buke tidigare. Det som hänt senaste tiden är framförallt att hennes mentala utveckling har gjort sig ett rejält framsteg!! Hon är betydligt mer harmonisk i all hantering och ridning, hon har varit skarp men jag kan nu konstatera att det finns de som är betydligt värre i hennes omgivning :D Att hon har mognat har också gjort henne mindre spänd, vilket varit hennes svaghet, även om hon alltid varit tuff och inte det minsta nervig eller feg. Men hon är som sagt mer harmonisk som individ och det är otroligt skönt!

Det kortsiktiga målet med henne är att hon ska hoppa Falsterbo och Flyinge i sommar. Vi lämnade in kvalpappret på Grevagården i en klass för ett par veckor sedan och hon nollade så hon behöver en nolla till på det pappret. Efter Grevagården har hon fått en lugnare period utan hoppning och med mkt uteritter. Nästa vecka laddar vi om med lite mer ordentlig träning och nästa tävling blir i Eskilstuna tvådagars, 20 april :)

Film från Grevagården för två veckor sedan:
http://www.youtube.com/watch?v=4STUW8HyFSg&list=UUSATNiOCUSpf-EPy7kRZMSA&index=1

Hon är ju bara hur häftig som helst! Kommer bli nåt riktigt stort av den hästen:love:!!

Så otroligt fin häst du har! Synd att Corlensky G inte är i avel längre.. tror han hade passat mitt ena sto. Eller varför inte båda :angel:

Jag har sett henne figurera här förut och hon är verkligen jättefin, en häst för framtiden :love:

Vilken härlig häst! Hon fick mig att ändra lite uppfattning om Corlensky-avkommorna, för många av de jag har sett tidigare har visserligen hoppat riktigt bra men varit väldigt långsamma i sin aktion. Din däremot var en häst helt i min smak och ser kul ut att rida, dessutom ser det lekande lätt ut, ska bli spännande att följa! Var rädd om den där!

Jättefin hoppehäst :love:
Mina förhoppningar är att Nelly är på ungefär samma nivå i slutet av det här året, hehe! Vi har iaf börjat träna på 1.30-hinder, och det känns rätt enkelt ändå. Igår hoppade vi 1.35 för första gången, måste se till att få med någon som kan filma nästa gång :p
Har bara en instagrambild på det fina hindret jag byggde ihop som visade sig vara 1.35m, och trött Nellyboo i bakgrunden..!
7991d1589d4911e2bb6122000a1f9d92_7.jpg

Angående foderstaten så har jag Nelly på en helt ny grovfodersdiet just nu, hehe! Hon får näst intill fri tillgång på halm/hö/hösilage + en lusernmix morgon och kväll med mineraler och salt. Thats it!
Det är müsli blandad med lusernen men hon äter inte den (alla hästarna på gården får samma mat, och hon håller sig fin i kroppen och galen att rida så jag har ingen lust att börja experimentera med annat foder just nu, hehe).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 448
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 516
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte