07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

*kl

Jag har fått råd tidigare att försöka byta in min häst i ett försäljningsstall, men jag har aldrig tagit det vidare eftersom jag är skeptisk till sådana och vill veta vart hon hamnar och hur hon får det.
Nu har jag hittat en intressant häst på annons som råkar stå vid ett försäljningsstall och de var intresserade av inbyte. Frågan är hur jag ska ställa mig till det. Jag har ingen anknytning i området heller så jag vet inte vad det är för folk. Jag vill egentligen inte att hon ska säljas runt osv men de verkar ha lite egen verksamhet också så kanske att hon får stanna där ändå...

Någon här som kommer från Närke/Örebrotrakten som har känningar i hästvärlden? Jag vill inte skriva ut företagsnamn i tråden.

Bara för att det finns oseriösa försäljningsstall betyder det inte att alla är det, jag tycker du kan ge dem en chans, är det inte för långt så åk och provrid hästen du är intresserad av. ;)

Nova, Jag ska prova någon annan sadel så snart som möjligt !

Tips googla företaget och se vad som kommer upp... Är det oseriöst lär du hitta en del.

Det var mycket elände här på en gång nu! :( (Utom Undret, härligt att han känns så fin!)

Idag var hon fortfarande lite diffust gallig runt om, och svullen fram där hon har det större såret i karleden. Longerade och hon är oren bak. Ingen tävling i helgen alltså.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, för jag skulle åkt med min terrängtränare ner, och sen stannat kvar i skåne efter helgen pga en kurs, och hon skulle kört upp hästen igen och dumpat av henne hos min dressyrtränare för ytterligare uppfostring (ni hör hur jag har pusslat för att få ihop det här alls!) medan jag var borta.

Nu blir ju terrängtränaren ensam utan hästskötare och det känns lite taskigt. Inte lönt att lämna en halt häst till dressyrtränaren, så nu behöver jag en hästvakt i helgen så jag kan följa med på tävlingen och min "ordinarie" är upptagen.

Krångligt.

Kul med hästar nästan jämt. :banghead:

Jag har googlat tio sidor och jag hittar ingenring. Varken bra eller dåligt. Bara företagsregister, kommentarer i bloggar och liknande men inget som varken är bä eller bu.

Läskigt! Tur ändå att det gick såpass bra. Hoppas nu hon blir bättre snart!

Hunter: usch hoppas det läker snabbt och fint!

Kl
Nu har tjejen som ska hjälpa mig med Plutten ridit igår och hon ska även rida idag. Man blir lite nervös över att överlämna ansvaret av sin bebis! Men igår hade det gått bra och han hade varit snäll så jag hoppas att det går lika bra idag :) sen är jag väl kanske inte så ledsen att slippa åka till stallet idag för här har det börjat snöa och är riktigt trist väder!

Jag håller med Marwin, det är roligt med hästar nästan jämt :crazy:

Har en teori om att hon sprungit och vält. Har sett henne rava loss i hagen ett antal gånger, ibland klarar hon inte att stå på benen, hästarna går i naturbeteshagar med skog, sten och ja allt som finns i naturen :p Mina två äldre ston har lärt sig att anpassa damprycken efter underlaget men unga damen har inte riktigt fattat (än) att det går inte att freaka ut hur mycket som helst för då välter man...

Bild från ett skogsparti i hagen,

IMAG0394_zpsec730b33.jpg

Blandat med öppen mark,

IMAG0424_zpsfdd6c6f1.jpg

Men hon är nog lite spånig med för hon kan springa som en tossa, leka och hoppa och så - vält - och sen upp igen och fortsätta...:cool:

Himmel vad otäckt!! Tur att det gick så bra!

*kl*

Nu är äntligen våra ridbanor ridbara! Så nu går det att börja rida på riktigt igen. Har mest bara skrittat och lallat runt hur länge som helst nu. Så att säga att det kändes rostigt är milt uttryckt. Började het med basic med halter och övergångar till tusen. Blir till att repetera grunder väldigt konsekvent här framöver. Och så måste vi båda kollas av kiro. Ffa jag. Känner mig tvärsned.

Jag gjorde ett sånt byte för 2 år sen. Nu kände jag ju till företaget ifråga och de var superseriösa med att berätta allt om byteshästen, har inte hittat något som de inte sa innan. Tjejen som fick min häst är jättenöjd och hästen jag fick ska snart föla vilket var min mening med bytet.

2013-04-13140149_zps73160de2.jpg

Trött pålle efter dagens hopptävling, skönt att att komma ut i hagen med kompisarna o slappa!

Felfri i 90 cm men rev ett i 1.00. Det var mitt fel då jag efter kombinationen hade lite väl yvig galopp och samlade inte upp henne, så räcket som kom efter det rev vi då det blev ett flackt språng.

Men förutom det fick vi jättefina språng de flesta av hinderna, särskilt på oxrarna, kom bra på hade bra rytm o galopp och hinderna kändes tom nästan lite små! Inga tveksamheter från hästen, hon lyssnade jättebra :love:

Och jag träffade rebeckasff här från tråden också!, jättekul att ses! :)

Försöker klämma in en hopptävling till här, har anmält till harplinge 13 maj men hade velat komma iväg en gång till emellan, sen kan jag nog inte hoppa henne mer sen får de bli dressyr zzZZzz... vill ju inte att hon ska bli helt slutkörd stackaren men hon får ju vila sedan.

Det går ju jättebra för er! Inte kan du sälja den pärlan;).

*kl*

Här simmar vi fram på ridbanan! Är sjukt glad över att det är ridbart iaf!
17312_10200374995809393_1365379904_n.jpg

Vattenträning!! :bump::bump:

(Med känd botten. :angel:)

Jag har varit i Tågarp och varit hästskötare åt min tränare, gått debutantbanan och suktat... Konstaterat att vi redan hoppat en del av hinderna som ingick i lätt klass och nåt enstaka i enstjärnig. Gick delar av enstjärniga banan också, maffiga hinder! :eek:

Liten film från dagens ridning. Hade verkligen ingen bra ridkänsla och det är kanske inte så konstigt heller med tanke på att vi inte gjort något vettigt på väldigt länge. Blir till att rida igång nu under nån vecka och boka träning. För himmel att vi behöver det. Hon är lite dragig och jag rider alldeles för hastogt och ur takt:(.
http://www.youtube.com/watch?v=PFhl3iXBboY&feature=youtu.be

Det var väl inte alls tokigt med tanke på hur långt uppehåll ni haft!? Hon ser härlig ut din lilla ponny.

Nä det blir ingen försäljning... kommer hålla igång henne så länge jag orkar, det blir nog sista hopptävlingen 13 maj men dressyra kommer jag göra så länge jag kommer upp i sadeln :)

Marvin, förstår att du gärna velat vara med. Hur mår din pålla nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 448
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 516
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar