Sv: 07'ornas tråd del 12
*kl*
Igår var det tävling med Fillemanen, första riktiga (om man nu kallar avd B det) för i år och även debut i 110 cm.
Han skötte sig bra på tävlingsplatsen och vi hann med det vi skulle innan vi skulle in på banan.
Dit tänkte då dock inte Fille gå pga den LÄSKIGA snitslade vägen in till ridhuset!
Där stod faktiskt ett par murdelar längs vägen och gud vet vem som hade kunna gömma sig bakom dom...
Men efter en stunds bråkande, resande, hoppiliskutt på bakbenen så jag tappade stigbyglarna och lite mer bråk så fick jag till slut in honom...
Dock missade vi ju att få titta oss runt medans ekipaget red innan oss så det var bara att ta tag i banan.
Han fullkomligt smög runt banan utan bjudning förutom när vi började närma oss ett hinder så bjöd han på det, men man ser verkligen på filmen i kameran hur han står emot.
Ett ner på ett relaterat avstånd efter kombinationen efter som han blev lite flack eftersom jag bara fick rida framåt ( och jag som brukar få tajt med han stora galopp) men annars så tja, vad ska man säga, han stod mest emot för läktaren, domaren, BLOMMORNA för det har han aldrig sett innan osv.
Plus att underlaget tyvärr var stenhårt och halt så efter att han halkat första gången så blir både han och jag ännu mer restrektiva med framåtbjudningen...
I andra klassen var jag nog lite mer drivande och det blev en bättre galopp även om han två ggr bröt av till trav och skulle travhoppa istället...
Vet inte riktigt vart det kom ifrån och inget jag uppskattar på en ny höjd
Men det blev en rivning igen pga trav ocg sen flöt resten av banan på bättre, dock tog vi även kombinationen i trav
men det funkade det med...
HAN har ju tydligen inga problem med höjden även om jag tyckte att det var väldans högt när jag gick banan
Men det var sista inne tävlingen så nu blir det ut och jobba galoppen ett par veckor innan ute debuten 27/4 på KM och sen våra vanliga tävlingar till 1e maj