Sv: 07'ornas tråd del 12
Håller med. Divan har det tjockaste tredeladebett som jag har hittat. Hade ett smalare förrut på inrådan av veterinär, när hon var 3-4, men bytte när jag märkte att det inte var styrka och utbildning som gjorde att hon inte gick fram till handen. Hon vågade helt enkelt inte. Efter bytet var problemet som bortblåst, eller hon släpper bettet ibland ändå men nu beror det på styrka.
Nu vet jag ju att det finns en tillfällig anledning till att du rider på hack men när hon är ok igen så hade jag provat en mängd olika bett tills jag hittat nåt hon gillade. Det jag kommit fram till de senaste åren är att de unghästar jag haft ofta gillar betydligt tjockare bett än vad dagens rekommendationer är. Min 5-åring går med ett jättetjockt silikonbett, rakt, i hoppningen och i dressyr o uteritt har hon ett gammaltsomgatan tvådelat DUNDER tjockt tränsbett som hon älskar! Så prova på med massor av bett, fråga alla du känner som du ser har ett bett du inte testat.
Håller med. Divan har det tjockaste tredeladebett som jag har hittat. Hade ett smalare förrut på inrådan av veterinär, när hon var 3-4, men bytte när jag märkte att det inte var styrka och utbildning som gjorde att hon inte gick fram till handen. Hon vågade helt enkelt inte. Efter bytet var problemet som bortblåst, eller hon släpper bettet ibland ändå men nu beror det på styrka.