07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

Wishing Well NT kallas för "Elle"
E. First Wish - Ampere - Herkules
Nu ca 165 + i manken.
Jag tingde fölet redan i magen på stoet och ville ha "den" om det var en svart hingst, men ut kom ett svart sto som jag inte kunde motså.
Har gått på lösdrift och stallades in i oktober 09. Började då långsamt hantera med sadel, träns, longering, löshoppning. Eftersom att jag nu är gravid och ska ha barn i juli så kommer jag ej att kunna rida in henne under våren och visa henne på 3 års test. Så förra helgen så fick hon flytta till nytt stall där hon ska ridas in och sen förhoppningvis visas på 3 års testet. Inte långt från vårt vanliga stall så jag kan var med så mkt jag orkar och hinner. I går hade de skrittat henne uppsutten för fösta gången och allt verkar gå jätte bra.

Tanken är att hon ska bli en strålande bra dressyr häst.:D Jag nämnde hemma att vi kanske skulle betäcka henne men detta fick inga jublande applåder. Vadå en häst till ??:eek: Efter 3 års får det bli ett långt skönt sommar lov och bete för henne så får vi se vad som händer.

Från sep 09

ny häst i tråden :)

Skuggi från Smedstorpet
islandshäst valack född 22 maj e Jór frá Kjartansstödum u Svala från Rudet

Han är född hos oss och bor sedan våren 2008 mellan Falköping och Mullsjö, hos Ljunghems islandshästar. I april ska han till tränare för lära sig ha träns och sadel och vara handhäst. I maj tar vi hem honom och fortsätter.

hösten 2009
SkuggipI.jpg

tar sista knappen och fortsätter med MinAmigo.Han är efter Alferez (PRE) u. Twins June (welsh cob)
14756_203347702935_669557935_2884948_7531165_n.jpg

Tyvärr har jag inte kommit upp i sadeln ännu men jag hänger på honom och det utan problem. Målet är att så snart som möjligt kunna komma igång att rida lite smått.... ser framemot en vår och sommar med mycket kul tillsammans med min lille kille.

kl.
Vilken tur att jag har rykande färska bilder på min pålle:)
"Mars Attacks" halvblod (varmblodig ridhäst då)
e: Marwin, u: Athena - Anart

Ska bli min följeslagare och hopphäst är det tänkt. Har haft han sedan han föddes och vi har påbörjat inridningen lite smått.
Första målet är treårstestet i vår. Har precis anmält oss till en kurs i löshoppning.

Så en liten bildbomb då:

attack7.jpg

attack4.jpg

attack3.jpg

Han är väl runt 167 cm skulle jag tro...

Vad himla roligt med alla uppdateringar! Så otroligt fina hästar alla har! :love: Kanske ska slänga in lite info om min lilla dam också då! :)

Drama Queen
D-ponny (ca 141 cm i dagsläget)
e Welshhingsten Risegårds Leo, u Halvblodssto (Labrador - Bordeaux)
Hon är först och främst tänkt att utbildas med sikte på treårstestet och inridning. När vi har resultatet från treårs så får vi se om det eventuellt blir betäckning.
Senare är det tänkt att hon ska få komma ut och tävla lite unghästklasser i både dressyr och hoppning innan hon ska få gå över till min lillasyster! :) Har inga nyare bilder på damen sen hopsläppet med de andra hästarna i måndags, men det kommer fler under helgen!
30414458.jpg

Ny i tråden vi med!

Argus Frö 269
fjordhingst e. Morke 237 u: Mumsas Athena 2916
godkänd med 41p

30326888.jpg
[/url][/IMG]

30194589.jpg
[/url][/IMG]

Argus är påbörjad inkörning, riden i skritt och trav men mest arbetad i töm och lång tygel. Löshoppat 110cm. Blivande tävlings- och avelshingst.

Idag var jag och bästisen ute i stallet, vilket väder! :love:

Först myste vi med Amazing riktigt länge och vi konstaterade att hon börjar bli riktigt läcker! :d (Har alltid varit snygg men nu börjar det "vuxensnygga" komma fram. Bara en ny sportig sadel och förbygel som fattas! ;)

Vi longerade henne för att få bort det värsta buset och hon bockade massor som vanligt :D (hellre då än när jag rider!!) men lugnade sig fint och lyssnade hyffsat villigt på "skritt" efter en stund! :D

Sen började jag med att skritta några varv i hagen och hon bjuder fint framåt och suger bra på bettet, börjar lyssna på skänklar nu också. (Tygelhjälper kan hon redan bra eftersom att vi tömkört mycket)

Sen skulle N rida och då tog vi en liten sväng utanför hagen och hon vart lika duktig där, helt säker och lugn! :love:

Är SÅ sugen på att börja rida ut nu, tänker fortfarande vara ledd ett litet tag till, men ändå! :D:d

California Black Jack, kallas kort och gott Jack eller Jacken, inget avancerat här inte.
Am. Paint
e: California Champagne. u: Doc's Star Patient. ue: Doc's Golden Illusion.
En renavlad ranchhäst som importerats från Usa. Tanken är att vi sak träna och tävla i boskapsklasser såsom Reined Cowhorse, Team Penning och sorting. Lite roping ska vi också köra om jag bara kan lära mig svingen med lassot :o

Eftersom han är en framavlad boskapshäst är han en tuff och ganska vass kille men det är som det ska vara men han är på det klara vem som bestämmer utav oss, men kan visa tendenser att bl.a vilja cutta (dvs valla) människor som kommer in i hagen som han inte känner eller människor som är lite rädda eller saknar vana.

På Lördag ska jag ta premiär-uppsittningen på honom men jag tror inte det blir några konstigheter, han är en cool kille som tar det mesta med ro.

Har inga nya bilder så jag slänger in en del från i November -09

066ja.jpg

082ja.jpg

080ja.jpg

030ja.jpg

Och så en bild på hans snygga pappa "Fred" som är champagne tobiano

fred_nov_left_2-600x545.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Idag har vi ridit ut en lite längre sväng jag och Plutten tillsammans med kompisen och hennes 06:a. Plutten traskade glatt på i täten, först en bit på vägen och sen en liten bit i skogen. Vi har även hoppat över våran första snövall:D För att ta oss ut på vägen igen. Duktig Plutt!

Har även fått bilderna från våran första galopp så här kommer lite bilder!
Först trav:
30431835.jpg

Sen galopp:
30431837.jpg

30431839.jpg

30431842.jpg

30431840.jpg

Ja riktigt härligt! Jag är glad över att jag har en så otroligt snäll häst :)

Ni är fina tillsammans! Hans färg är SÅ läcker nu! :d

Säger detsamma! :) Visst är hon en eldig rödtott som verkligen vet vad hon vill :devil:, men hon har ändå hjärtat på rätt ställe och visar att hon vill och att hon tycker att det är kul som attan! :love:

Tack:)

Ja det är viktigt att dom tycker att det är kul och är positiva! Det gör arbetet så mycket lättare:)

Du får se till att ta kort på er tillsammans!

Ja jag hoppas på vackert väder till helgen så att det kan bli lite kort, både uppsuttet och naket så att säga! :D:D

Nån som skall shoppa något spec till sina små på Horse Show btw?

Lillan har typ allt redan men en ny lädergrimma med mässingsbricka skall hon få! :laugh: (har bara 3 sen innan, dock utan bricka :angel:)
Tycker att det är sjukt snyggt med fårskinsludd på nacke & nos + en sån bricka! :d

Bionix e.Simsalabim ee.Troll u.Surprice ue.Okänd, därmed registrerad med gråa papper. I dagsläget 155 cm och har stått där länge tyvärr. Skulle gärna vilja ha upp honom på 160 åtminstone. Red in honom i augusti, inte ridit så mycket alls.

22478_252471417347_585242347_3148671_6140461_n.jpg

Qvintus e.Qalle ee.Quite Easy u.Polarfahrt ue.Elfenspuk. 159 cm i dagsläget och växer stadigt. :D Sadeltämjd endast. Har inte haft tid att komma upp på honom ännu. Han har varit lite sent utvecklad dessutom, men nu borde jag komma upp. Funderar på treårstest för hans del.

22478_265939432347_585242347_3194191_2076376_n.jpg

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Qvintus e.Qalle ee.Quite Easy u.Polarfahrt ue.Elfenspuk. 159 cm i dagsläget och växer stadigt. :D Sadeltämjd endast. Har inte haft tid att komma upp på honom ännu. Han har varit lite sent utvecklad dessutom, men nu borde jag komma upp. Funderar på treårstest för hans del.

22478_265939432347_585242347_3194191_2076376_n.jpg

Hälsning Maja

Fiiiin stam på den :angel:

Edit; ska presentera min på nytt när jag hämtat hem honom (27/2) och fotat lite. Har faktiskt inte en enda bild från inridningen i höstas när han var hemma 2 månader.

I helgen har jag min syster hos mig! Hon är ju den egentliga ägaren på Drama Queen, även fast det är jag som står i pappren... ;)
Igår var första gången de såg varandra, och idag tog vi vår första promenad med lillan i sällskapet!

Här är syrran (12 år) med lilla Queenie.
30439645.jpg

Behöver jag säga är systeryster är väldigt lycklig!? :D

Än så länge sköter sig ponnyn superbra! Hade lite träning med henne igår också när det gäller att ta på och av täcket, vilket hon har tyckt varit riktigt superfarligt! Så igår slängde jag jackan på och av ett par gånger från båda sidorna, och när det var helt ofarligt så tog vi täcket, vilket resulterade i en mycket lugnare kicka direkt! Lade på och av två gånger från båda håll, sen gav vi oss och gosade lite.

Idag har jag haft en skräckupplevelse, hästarna har varit på rymmen:crazy:

PV:n kom in och frågade varför hästarna stod i hyresvärdens trädgård. Skyndade mig ut för att fånga dem men icke, var 2cm från att få tag i manen på den gamla när de drog.. Och sprang till skogs:eek:

Slängde mig i bilen och fick med mig hyresvärdens döttrar i en bil till som körde runt på andra hållet för att försöka genskjuta dem om de hade sprungit åt det hållet.. Inga hästar! Bara massor av spår..

Hittade dem iaf efter en halvtimme då jag såg dem springa 300m längre fram på en annan väg. Lyckades få dem att vända hemåt och j körde sakta efter för att driva dem mot mitt håll. Det var tre lyckliga vilda bushästar som kom travandes längs vägen mot matte:laugh:

Hade som tur var slängt in en hink kraftfoder i bilen och det lockade dem så jag fick ett grimskaft om halsen på den ena. Fångade!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar