Sv: 07rnas tråd version 5!
Jag kom på att mamma tagit en bild så jag lägger upp den och kör min lilla presentation på samma gång, tycker ändå att bilden blev ganska bra!
Min vilda fuxtjej Amazing är St.Pr.H Syndikat - Ahorn - Nimmerdor
Fyller år 11 April och då blir det stort kalas!
Hon är nu 165cm fram och ca 167cm bak, gissar på att hon blir strax över 170cm. (Lagom för mig som är 175cm lång)
Vårt egentliga mål var att inridningen skulle varit avklarad i Dec 09 men eftersom att min resliga dam växer mycket i etapper (långa ben + mycket massa) och vi ändå inte skall gå 3:års så bestämde jag mig för att ta det lugnare för hennes skull så att hon blir en bra och hållbar tävlinghäst. Vi har tömkört väldigt mycket och även longerat, nu börjar alla kommandon sitta riktigt bra.
Just nu skrittar vi mest och har testat på lite trav. (I lina) Hon visar verkligen att hon gillar att bli riden och har varit lugn och fin hela tiden! Mogen för sin uppgift helt enkelt!
Nästa delmål är att bli klar med skritt, trav och galopp där start och stopp (grundhjälperna) sitter där dom ska så att vi kan börja rida ut. (Formen kommer väldigt naturligt på henne, det är underbart!)
Vi ska även löshoppa en hel del nu framåt våren är tanken, hon har redan visat upp mycket mycket trevlig teknik!
Eftersom att hon inte kommer att gå 3:års kommer jag rida en del i sommar också, naturligtvis kommer hon att få ett underbart sommarlov men tänk er första galoppen en ljummen sommarkväll!
Och vårt största mål längre fram är ju såklart inhoppning och förberedelser inför 4:års championatet, där jag kommer att ta in en riktigt rutinerad ryttare som får både kvala och rida själva Championatet. Blir en hel del extrautgifter men det är det absolut värt anser jag!
Jag hoppas och tror att Amazing kan bli en riktigt bra hopphäst på hög nivå! Annars får hon vara min Fantastiska hobby hopphäst!
Hon är mitt hjärta och mitt allt oavsett!