07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

CBJack: Vilken snygging! El tråd eller ej! :)
Bismark: Enya har ju en sån läcker färg!

Här kommer en bild på Barrabus med sadel och senskydd, stora killen!
Ja, vet.. Hoppsadel på en andalusier..Jag hamnar nog i helvetet.. *fnissar*

Uppdatering från nästa andalusier kommer här! ;)

Idag har det faktiskt varit sol här!!! Hade nästan glömt bort hur den såg ut... :grin: Så idag tog vi en prommenad i skogen. På slutet av slingan satt jag upp och red tillbaka!! Kanske inte världens smartaste drag när man är själv. Men det underlättar med en häst som iaf inte blir rädd för fan själv :D. Ibban skötte sig strålande! Hade hon bestämma hade vi dock travat hem. Det blir nog fler sånna här tur för mej, smart eller inte. I paddocken har hon ingen frammåtbjudning och jag tycker det är A och O. Tror jag får lite svårt att få med mej någon ut på mina små svängar och jag vill hinna sitta på henne ett par gånger till innan det fryser för då är det kört. Så fort det fryser kommer mina valmöjligheter vara sko eller låta henne vila så en välförtjänt vila med lite löshoppning är planen för våran vinter.

Här kommer en bild från dagens prommenad, mina små pälsklingar!
20091201plsklingarna_63054174.jpg

Bevis på att det faktiskt var sol här!!
20091201solis_63054240.jpg

Btw vad fina skäckarna är! Båda tycker jag har jätte coola och ovanliga teckningar :love:

+ Doris77

Tack:laugh:

Idag fick lill-tjejen vila, blev bara lite mys i hagen. Passade på att rida min 25-åriga pensionär en sväng i solen istället:love:

kl

Håller på med en 07:a nu =)

Hon heter Erb Felia och är e.For Feeling, ee. For Pleasure, u. Erb Mara
Är väl ca 162 i mkh för tillfället, men rätt överbyggd så hon blir nog en lagom stor dam sen :)

29954289.jpg

29954315.jpg

Andra passet som jag travar uppsuttet
29954407.jpg

29954432.jpg

29954435.jpg

29954437.jpg

Ser fint ut :)

KL

Nu är det kallt här så vi lär ta det ganska lugnt ett tag. Jag hade som plan att rida ut på honom någon gång till innan vintervilan, men kommer det fortsätta att vara såhär hårt i backen så får jag ge upp det eftersom jag inte vill sko honom än.

Plutten har fått ett exklusivt täcke ifrån Ullared:) Det satt förvånandsvärt bra och jag är nästan lite ledsen att jag inte köpte ett till. Så i måndags fick han ha på det för första gången och jag badade det i antibit spray. Men naturligtvis bet hans kompis i det med en gång han kom in i hagen:p Får hoppas att det håller ett tag iaf!

Såhär fin blev han. Fick tyvärr inte med mer av hästen för han ville inte stå still:)
29956615.jpg

*knapplån*

Idag klippte jag i Lottas svans för första gången. :eek:

I övrigt är detta vad vi koncentrerar oss på...
29960192.jpg

:crazy:

Jag har oxå en -07:a efter Fore Feeling.

Liknar nästan på pricken oxos polle. :)

Ska försäka lägga ut bilder men jag klarar inte av det än....

För övrigt så är vi inne på galoppen när underlaget är bra. Rider 2 gånger i veckan korta pass. Därtill tömmkörning i riktig träng eller longering en gång i veckan.
Väldigt lättlärd men bufflig häst som är som ett hangarfartyg att vända.
Inte rädd för så mycket utan mer sten cool. Älskar att bli borstad, skrubbad och leka med vattnet i munnen i spolboxen.

Nu när underlaget blir hårt så skall han vila från ridning och jag tänkte enbart köra honom i bland, i skritt. Han är inkörd (våren som 1 åring) och satt för vagn (hösten som 1 åring) men det var ett tag sedan nu så jag lär nog påminna honom lite.

Han är 163 hög, 165 hög bak men växer så det knakar. Vill inte att han blir så mycket högre.

Han har nyligen fått nya skor. Blev "guldskor" runt om. (antar att jag är lat). Har har varit skodd under perioderna han har "jobbats" för han blev ömmfotad så fort han fick sele på ryggen och slet oerhört på sina små fötter.

Han har vari med om mycket trotts sina snart 3 år. Det är en olyckskorrp som försäkringsbolaget går back på. ( det är vi som är ansvariga för allas föröjda premier) Nu mer så är det bara små sår som läker av sig själv men det är ovanligt att han INTE blöder någon stanns när han kommer från hagen. Men jag slipper iaf att lägga in honom i Uppsala nu mer.:)

Låter som en trevlig allround häst! :) Bilder?! :laugh:

Vad är det för "guldskor" du har? Är det nått speciellt med dom? Hade vart fint med guldskor till min vackra fuxa! ;):D

Gaaah, vad jag ångrar att jag inte tog en bild innan solen gick ner. Idag hade tänderna rört sig och en tand var lös och knastrade när jag råkade komma åt den! :banana:
Lotta kommer ha glugg snart! :D

*kl*

En kort rapport från mig och Ariel. Våra powerwalk-promenader går bra, även om jag glömde bort tiden igår och promenerade (snabbt tempo!) i 85 minuter. :p Ariel var ganska trött när vi svängde upp på gårdsplanen...

Har ökat på högivan precis, så nu får de hö tre gånger om dagen, men jag önskar jag kunde åka ut varje dag så hon fick kraftfoder också. Hon har tappat lite ryggmuskler och det vill jag ha tillbaka innan jag sitter upp igen. :crazy:

Det var ju det här med bilder.... får det aldrig att fungera trotts at jag kollat på instruktionerna här på buke.
Måste få tag på någon som kan visa mej.:angel:

Guldskor är "guldfärgade" skor med fasta brodd. Fanns tidigare bara i trav varianten (använde den även då) men numer även som ridsko.
Jag är lat.:eek:

kl

Ridit Felia idag. Det var en för henne främmande häst i ridhuset för första gången och då var man tvungen att visa upp sig och springa fort ;) Till och från var hon JÄTTEFIN och till och från bara sprang hon :p Men jag tycker ändå att det gick bra!

031209katt105.jpg

031209katt111.jpg

031209katt082.jpg

Gaaah, vad jag ångrar att jag inte tog en bild innan solen gick ner. Idag hade tänderna rört sig och en tand var lös och knastrade när jag råkade komma åt den! :banana:
Lotta kommer ha glugg snart! :D

Eladiya har tappat två framtänder, en satt lös och vickade några dagar innan den ramlade, precis som när barnen var små!:love:
Hon lämnade sitt kvällshö en dag , det var så jag märkte att hon hade löst i munnen, jag fick blöta höet några dagar, nu när den tappats äter hon som vanligt igen.
Det blev ingen riktig glugg, för nya tänderna hade vuxit ner en bit under de gamla.

*kl*

Har ökat på högivan precis, så nu får de hö tre gånger om dagen, men jag önskar jag kunde åka ut varje dag så hon fick kraftfoder också. Hon har tappat lite ryggmuskler och det vill jag ha tillbaka innan jag sitter upp igen. :crazy:
Det börjar bli svårt att se hur de ser ut nu, för all päls.;)
Jag har hästarna hemma på gården, de får mat fem gånger om dan, och nu när de står i stall halva dygnet får de de flesta målen inne , så att det går att individanpassa det de får, de är i olika ålder och storlekar, och ute gäller ju att starkast får mest! Fri tillgång låter jättetrevligt, men det skulle inte gå med mina lätttfödda damer, i alla fall inte med det näringstäta hö vi har.
Men nu när de får uträknat efter eget behov verkar alla nöjda och ser blanka och fina ut.
Men i hagarna är det hemskt nu, frusen knölig lera,:eek: otäckt att gå på. Eladiya är så försiktig av sig, hon går inte många steg i onödan på det underlaget, då var det faktiskt bättre med lervälling:grin:

Precis, nån traditionell glugg blir det nog inte och jag lär ju missa gluggen helg eftersom jag ska vara bortrest några dagar nu, men kul är det ändå. :D
De i stallet håller koll på det där åt mig och sparar ev tänder som de hittar, om de inte hamnar i hagen...

Lotta får lusern hack att tugga på och det hösilage hon får är VÄLDIGT fint i stråna, så jag hoppas på att hon kan äta under tiden ändå. Igår åt hon med god aptit. Det enda jag märkt av de senaste två dygnen är att hon inte pillar i sig någon halm, men det är ju inte så konstigt eftersom halmen är lite grövre och hårdare i stråna. :)

*kl*

En kort rapport från mig och Ariel. Våra powerwalk-promenader går bra, även om jag glömde bort tiden igår och promenerade (snabbt tempo!) i 85 minuter. :p Ariel var ganska trött när vi svängde upp på gårdsplanen...
. :crazy:

Det är roligt att ha en promenadkompis!:banana:

Samma här ang den frusna leran. Hästarna står rätt still i hagen. Men vi har det inte lika knögligt som det hade kunnat vara, då stallägaren försökt att jämna till det med traktorn. På en del ställen blev det riktigt bra, sen hann det frysa på för mycket på en del andra ställen.

Men i hagarna är det hemskt nu, frusen knölig lera,:eek: otäckt att gå på. Eladiya är så försiktig av sig, hon går inte många steg i onödan på det underlaget, då var det faktiskt bättre med lervälling:grin:

Våra med. :( Släppte min lilla tjej i ridhuset i förgår. Tidigare när jag gjort det har hon mest gått runt och nosat men nu var det fult ös. Hon bockade runt och busade ett bra tag, tyckte det var härligt att få sträcka lite på benen igen.

I onsdags longerade jag Miss Venus for forsta gangen:love: Hade hoppats pa idag oxa, men vi har uruselt vader, regn och kyligt:crazy: Ska forsoka fa till det nagon gang under helgen iaf:) maste ta lite nya bilder, hon har vuxit mkt under hosten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare